läkarbesök, överraskning, kalkon

Idag vaknade vi klockan 8 som vanligt :)
Fick hem brev om Moas sista undersökning av njurarna efter hennes urinvägsinfektion. Tyvärr var tiden utsatt den 20:e, och då befinner vi oss på Öland. Så jag fick tyvärr lov att avboka den, mer får en ny tid i Augusti.
Jag förstår inte en sak, besöket kommer ta ca 5 timmar på lasarettet! Och för att det ska kunna lyckas så måste hon sova när dom ska ta bilder med en gammakamera :S Kul dag för mig då! Och det blir antagligen en sån tid då Zsolt jobbar, så jag får gå helt själv med Moa.
Men skönt att det blir gjort, så kan hon bli helt friskförklarad efter det, för jag tror knappast att dom hittar några fel på njurarna. (peppar peppar)

Mina föräldrar ringde och ville komma med en överraskning.
Det visade sig vara en ny leksak till Moa och jordgubbar till mig :D Man tackar!
Men den verkliga överraskningen var att mamma bytt bil. Haha, typiskt henne att åka runt och skryta. Men det blev iaf en Volvo v50 -04. Den var fin, och ljusblå :) Och lagom stor för henne tycker jag. För hon tyckte ju att hennes Toyota Yaris var för liten. Dom ska även byta husbilen mot en husvagn, men det är efter vår semester! :P

Jag tror Power Meet hoppat igång redan idag :S Trode det startade på fredagar! Men imorgon ska vi till busborgen efter Zsolts jobb, och sen på lördag ska vi nog hem till syrran och grilla och sola på dagen, och sedan ut och festa på kvällen, och Moa stannar i Sura :) Kanon!

Nu håller jag på med maten till Zsolt, han ville ha ungsstekt kalkon ;P

Moa och sin nya leksak. Tack mormor och morfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0