Fingerfärg, kusinträff, Moa flyger!

Har tvättat lite smått idag. Och mest varit med Moa och Zsolt.

Jag satt och tänke på hur skönt det är att se sitt barn utvecklas.
Nu kan Moa hålla upp huvudet helt själv i alla olika ställningar. Och när man håller henne i midjan och hissar henne i luften så spänner hon hela kroppen som en pinne! Så kul att hon blivit stark.

Idag förevigade jag hennes små händer och fötter också. Jag målade dom med svart fingerfärg och tryckte upp dem på en liten canvas tavla. Hon fyller ju faktiskt 3 månder precis idag! Grattis!
Har ingen ny info på henne just nu, men vi ska på kontroll imorgon efter mötet med föräldragruppen här på Viksäng. Ska bli kul att träffa andra små bebisar i runt samma ålder som Moa. Fast vi träffar ju Robin också ganska regelbundet.
Anmälde oss till Baby Rytmik också :) Där sjunger man och klappar händerna i takt och gör ramsor o.s.v. Det ska vi gå på första gången den 21:a, och 7 gånger framåt.
Nu ska vi laga lite middag till oss själva, tänkte bara lägga upp lite bilder som jag samlat på mig.



Vi va hemma hos Satu i förra veckan och passade då på att ta kort på alla kusinerna! Sirpa va nämligen där med sina två också.
Från vänster: Sebastian håller Robin. Sen har vi Daniel och Jerry i mitten. Sen Dennis (min gudson) som håller i Moa! :D
♥ Är dom inte söta!? ♥ 




Igår monterade jag ihop barnstolen, den som hon ska sitta och äta i sen. Vi fick Robins luftkuddar som han inte behöver längre, som man sätter runt kanterna för bättre stöd för dem allra minsta.
♥ Å så söt hon va! ♥




Idag har vi busat och lekt mellan matningar och blöjbyten.
Här lyfter pappsen upp henne i vädret och man ser hur hon verkligen spänner hela kroppen och liksom svankar bakåt :P
♥ Stora lilla Älsklingen ♥

Kommentarer
Postat av: Nathalie-Ungmamma till Athida

athida spände också sig så där, men bara när vi sa "superman" :D haha

2010-01-12 @ 21:59:40
URL: http://nathalief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0