Hemtrevligt, Flytt, Bebis på G!

Idag var vi och valde tapeter till nya lägenheten. Kommer bli jätte fint, ljusa tapeter överallt med lite mönster som skimrar ;) Nice! Och det bästa med allt... DET ÄR GRATIS! :D
Vi kommer nog stortrivas där sen, med lite mer utrymme och nya köksluckor dessutom ;)

Det ärviktigt att man inreder ett hem så att man trivs, det är inte värt att bara strunta i att göra något, så att man känner att "det här är inte min stil, jag trivs inte i det här rummet, men jag sparar lite tid och pengar"... Nej nej nej. Man ska inreda efter egen smak varje gång man flyttar till nytt ställe tycker jag. Man ska känna att man verkligen längtar hem till sitt mysiga, trevliga, personliga hem!
Den känslan har jag haft ända sen jag var liten. Jag möblerade ofta om i mitt rum, för jag ville ha det som jag kände för stunden. Ibland ville jag ha sängen vid fönstret. Och ibland ville jag ha fönstret fritt för gardinerna och blommorna. När jag då var i skolan kunde jag sitta och längta hem till mitt nya ommöblerade rum, med kanske ett par nya gardiner och nya tavlor. Det behövs inte så mycket jämt, men man ska känna att "det är mitt hem/rum, och det är jag stolt över".

Så det blir iaf flytt om 26 dagar (!) Skulle vilja packa nu, men jag får inte för Zsolt. Han vill visa upp sitt hem för sin mormor och morfar som kommer hit från Serbien nu i helgen :)
Men veckan efter det får det bli full fart! Mamma skulle komma hit och hjälpa mig som tur är, utan henne skulle jag inte hinna :P

Imorgon kommer mamma hit och ska tvätta nåt överdrag hon hade, fick tydligen inte plats i hennes maskin.
Dessutom kommer hon med en Maxi Cosi från Sirpa, som Alexandra ville köpa. Så vi ska åka hem till Alexandra och Kenny imorgon, spana in deras lägenhet och hälsa på lilla MAGEN :P javisst ja, det är ju D-dagen för Alexandra idag, men det verkar gå över tiden ;) Fick se hennes mage på dopet, JÄTTE FINT! 
Saknar min lilla kula :( Visst jag har kula kvar, men den är inte hård och det är inget som sprattlar i den på kvällarna :P (så ja, det va inte jag som hade bebis på G, haha)

Dopet var förresten en hit! Bilder kommer sen när jag orkat lägga in dom i datorn och USB-minnet. 

Kommentarer
Postat av: Nathalie-Ungmamma till Athida

såg på fb att hon var gravid, för visst är de hrach du menar? :D

2010-02-03 @ 08:56:14
URL: http://nathalief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0