Hej då Presley!

Nu har Presley flyttat till Bjurhovda. Där ska hon bo med en kvinna och hennes dotter och deras katt Fia.
Dom verkade älska Presley redan vid första ögonkastet, så det där blir nog jätte bra. Bara Presley kommer överrens med Fia så ;)
Jag kommer ihåg den dagen vi skaffade Presley... hon kostade 250 kr och skulle hämtas från Digtuna. Det var en varm sommardag. Väl hemma så visste Zsolt ingenting, det skulle bli en överraskning. När han kom hem från jobbet så fick han en smärre chock... "-Varsågod, titta vad jag har köpt åt dig!" sa jag.
Det var ju egentligen JAG som ville ha katt, men jag tänkte att om han får den "som sin egen" så skulle det bli roligare för honom ;)
Sen ville jag skaffa en kompis till Presley. Och en gång när vi var på besök hos min bror i Skultuna så råkade Helena nämna att deras grannes katt just fått kattungar... på med skorna och ring på dörrklockan!
Jag ville ha en hankatt, och Picasso var helt rätt, så söt med sin mustach! Vi tingade honom och fick hämta honom tre veckor senare. Sen dess har dom så gott som varit bästa vänner. Lite bråk har det ju varit, men det hör till ;)
Nu har dom skiljt åt. Presley har en ny kompis nu. Hon kommer aldrig att träffa sin bästis Picasso igen :( Tråkigt att tänka så!
Jag lyckades hålla mig för gråt när jag träffade den nya ägaren... men i bilen på vägen dit och hem brast det. Men det känns ändå bra, det är ju för Moas skull jag göra det här. Men klart man kommer sakna sina små liv.
Lägenheten är ju helt livlös när man kommer hem, inget sällskap som kommer och möter en vid dörren.
Bra att vi ska flytta snart, så slipper man påminnas allt för mycket.

♥ Vår lilla tjockis, Presley! ♥



♥ Mysiga vänner ♥


Picasso ska hem till Poki på Måndag. Så han är dessvärre lite ensam nu, speciellt när vi ska sova inatt och har sovrumsdörren stängd :( Fy vad jag tycker synd om Picasso nu... han går runt och letar efter sin kompis. Men på Måndag får han en ny, om allt går som det ska :)

Jag har en del bilder på katterna, jag ska framkalla dom och göra en helt egen scrap-book i deras ära.
Så kan Moa fråga mig sen när hon blir äldre "-Men hallå, varför har du gjort en scrap-book om två katter!?" haha!
Kan verka löjligt för vissa, men skaffar man ett husdjur så blir det faktiskt som en i familjen, om man är en riktig djurvän alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0