Wonderful life!

Ja, vad ska man säga.
De två senaste månaderna har varit fantastiska på många sätt...
Först fick ju Zsolt massa extra pengar förra månaden, sen fick jag besked om att jag skulle få jobba hela December, sen nu fick vi Zsolts slutlön från företaget och den va INTE dålig, och nu mina damner och herrar.... JAG KOM IN PÅ MIN UTBILDNING!!! Jag ska förverkliga min dröm om att bli Trafiklärare! :D Häftigt värre! :D Jag brast ut i lyckotårar när jag öppnade kuvertet, som Zsolt sa innehöll "nå dagispapper", för att det stod Västerås Stad på. Smart! Haha, han lurade mig skarpt!
Så den 17:e Januari blir jag en "studerande". Konstigt, det var ju ett tag sen sist, och det gick ju inte så jävla bra, haha! Men det räckte tydligen för att ta mig in på detta i alla fall.
Moa ska ju skolas in på Dagis den 10:e, så första inskolningsveckan vill jag köra, så då kan jag inte jobba, men om det blir fler veckor så får Zsolt ta över, för han kommer vara hemma till minst februari.

På jobbet går det jätte bra nu :) Har gjort två tabbar, men sånt händer ju tyvärr :/
I morse hade vi ett litet genomgångs möte innan vi öppnade. Det var ett givande möte för oss "julextra" som vi kallar oss för. Så idag kunde jag babbla på om både stekpannor och pepparkvarnar :D
Man känner sig ju lite mer proffsig då. I kassan flyter allt på som det ska, det är mer produktkunskap som inte sitter till 100%, men det är ju inte så konstigt! Över 1000 artiklar som alla har sina egna finesser och hanteringssätt! Men man lär sig något nytt varje dag! :D Och det gillar jag!

Imorgon är jag ledig. Men vi har ett fullspeckat schema!
Jag ska till läkaren
Zsolt ska handla julklappar på stan
Vi ska äta lunch någonstans
Vi ska hem till Bigi på fika
Vi ska till Media Markt
och sen ska vi lämna Moa på Vallby för vi ska storhandla.
Och sen vill Zsolt träna... får se hur han hinner med det ;P Hehe.

Moa vill fortfarande inte sova, vet inte varför. Men hon har väl saknat mig antar jag :/ Att gå från att vara mammig hela dagarna till att bara träffa mamma 2 timmar per dag, inte bra :(

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Det var ju skit kul att du kom in på utbildningen. Jag själv få se om jag har jobb efter jul. Det låter som så att dom inte kan ge mig timmarna som jag vill ha, eller behöver rättare sagt, för att klara ekonomiskt nu när mina sk "deltidsdagar" tagit slut. Ska få besked inom nån vecka. Då är det bara att forsätta att söka annat, fast jag vill ju inget hällre än att vara kvar. Har ju börjat fundera lite på skola igen nu när Jonte tyckte att det kunde väl jag kanske göra. Förr var det ju njae från honom. Så få se vad som kan dyka upp.

2010-12-16 @ 20:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0