Helgen snart slut!

Det blev en rolig kväll igår, med lite singstar och mingel hemma hos en snubbe som heter Dennis. Sen bar det av ner på stan, vi hamnade på Wine and Beer, som ligger i Oliver Twists gamla lokaler. Det var ju inte så himla bra ställe tycker jag, ingen bra musik i alla fall. Men det fanns ju trevligt sällskap :)
Jag och Zsolt blev väl lite "osams" mot slutet, eller det var snarare så att han gjorde mig lite ledsen och irriterad med sitt sätt att vara. Men det löste sig snabbt, och idag är allt bra igen, faktiskt t.o.m BÄTTRE än vad det varit den senaste veckan :D Så nu är jag glad, och han är glad, Perfekt!

Man behöver ta sig tiden till att bara vara "ett par" också ibland, och inte fokusera på att endast vara "föräldrar" hela tiden. Och där har vi faktiskt väldigt tur, att vi har så snälla föräldrar som vill och kan ta Moa lite då och då. Jag kan inte uttrycka mig tillräckligt om hur tacksam jag är för deras hjälp! Och hur kul det är för Moa att få så bra kontakt med sina mor- och farföräldrar. Det är precis så som jag har velat ha det för Moa, och som jag själv alltid har velat ha också. Men jag har aldrig haft så bra kontakt med mina mor- och farföräldrar, hälften dog ju innan jag föddes, och farfar bodde i finland och mina föräldrar hälsade inte på honom så mycket :/ Kanske beror på hur farfar behandlade sina barn när som var små, drack lite för mycket och blev väl för hårdhänt då. Men min mormor bodde i eskilstuna, men hon och min mamma har inte kommit så bra överrens jämt. Så då blev det väl så att vi inte hälsade på där alls lika ofta som vi borde. Men hur som helst så har jag inga mor- eller farföräldrar kvar nu :( Alla har gått bort, tråkigt nog.
Men Moa kommer att få många härliga år med mina föräldrar och Zsolts föräldrar, och dom kommer ha en närmare relation till dem, det vet jag :)

Hur som helst, efter krogen gick vi till Donken, VARFÖR undrar jag?! Det är inte ens gott, och jag HATAR att äta "fyllemat", jag mår bara illa då :S Men det blev i alla fall 6 bitar nuggets med currysås. Och några goda skratt fick vi också till maten. Haha.
Vi tog sista bussen hem, runt klockan 02:30 tror jag. Vi kom fram till Framnäs, sen dog bussen :S Den ville inte starta vad chauffören än gjorde. Så han tillkallade på hjälp. Zsolt började prata med nån rolig kille på bussen, och vips så fick jag en ny skratt attack! Härligt, det va länge sen jag skrattade så mycket som då. Jag minns inte just nu vad vi pratade om, men dom fulade sig lite och var sarkastiska mot chauffören.
Det kom en ny buss till undsättning och jag hörde från den förre busschauffören nåt om "soppatorsk" (!!) HUR kan man glömma att tanka sin BUSS som ska transportera massa folk mitt i natten? Nej Jag tyckte det var otroligt slarvigt och dumt gjort. Men vi kom ju hem till slut :)

Och jag vaknade förstås alldeles för tidigt idag, vilket jag alltid gör när Moa inte är hemma och om jag druckit kvällen innan. Jag kan bara inte sova! Det hade ju varit skönare att sova ut och vakna runt lunch :P När man ändå KAN menar jag. Men nej, jag får sitta vaken och räkna timmarna tills jag får se min Moa igen :/ och det är SNART! :D
Ikväll vill jag se filmen "I am Legend" som går på tv3 klockan 21, jag tyckte den va bra sist jag såg den, men jag minns inte så mycket av den :P Och det är ju bra :D

Imorgon jobbar jag 10-18, nu är julruschen igång så timmarna kommer bara flyyyga iväg :D
Jag jobbar alla dagar nästa vecka utom onsdag och söndag, och långa pass dessutom, KUL! :D


Kommentarer
Postat av: bigi

Tack för en riktigt trevlig kväll.. :D Är glad att allting löste sig för er! Nu är de bara att tagga om för nyår :D

2010-12-13 @ 16:01:45
URL: http://bigiboop.blogg.se/
Postat av: Syster-Yster

Jo det är kul att vara ett par bara ibland. Moa får gärna komma hit nån gång oxå. Dennis har nämligen frågat rätt mycket efter både dig och Moa. Han kom med ett förslag häromdagen när han varit hos mormor "att nästa gång du och pappa ska ut och dansa så kan jag sova hos Moa, Sebban hos Sirpa och Jerry hos Mummu. Då blir det kul och alla får vara för sig själva och mysa." Det tyckte jag lät kul och jag berättade när du brukade sova över hos mig jonte o sebban som liten. Då sa Dennis att han inte kommer ihåg det men sa att det var för att han var bäbis då. (men han fanns inte, kunde jag inte säga) så jag höll bara med. Han har ju blivit så frågvis och rätt klok fast det är lite svårt att förstå honom när uttalet blir fel, men det har blivit lite av hanns charm, för härom dagen så "rättade" vi till honom ideligen och visst han kunde uttala B,F,S,H,V när han la manken till. Man får såååå mycket härliga kommentarer från honom. Som när jag hade morgonrock på mig efter duscen en kväll. Satt han och "gluttade" under den lite i smyg, till sist så frågade jag honom vad han gjorde. Han svarade Jag skulle titta om du hade kalsonger eller en "bulla". Jag började asgarva och sa att för det första så heter det trosor på flickor och inte kalsonger och är det bulla ni säger på dagis på tjejer. Då började han skratta oxå och sa att det sa dom på dagis. KUL.

Kraaam

2010-12-16 @ 21:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0