Lååååååångt inlägg

Ja, vart ska man börja?!

Kryssningen var jätte bra och prisvärd tycker vi.
Vi hade ju en dubbel deluxe hytt med dubblesäng och STORT fönster ut till havet. Det ingick frukostbuffé och bussanslutning i hyttpriset, så det kändes helt okej.
Vi anlände till fartyget lite väl tidigt, men fick komma in i hytten ca 1½ timme senare. Tog en snabb titt där, och sen gick vi direkt till Spa & Relax våningen för att ta oss en varsin behandling. Zsolt tog Klassisk ryggmassage, och jag fick en manikyr med valfritt lack som jag fick med mig hem sen. Innan det så fick vi bada utomhus pool i ca 1½ timme! Mössor på huvudet var ett måste, det var ju ändå minst -10 och så blåste det ganska hårt ett tag innan vi kom längre ut i skärgården konstigt nog.
Efter allt lyxande och avslappnande fick vi skynda oss lite till julbordet, som smakade helt okej. Det godaste tyckte jag var oxfilén och Quorn, har aldrig smakat det Quorn förut, och det smakade ju som kyckling! Värsta bra, hehe.
Efter det blev det en sväng på Tax Free. Under resan blev det ungefär sammanlagt 3 svängar in på tax free, och om tullen hade stoppat oss hade dom inte blivit så glada, hehe. Men det gjorde dom inte! Så nu har vi ett mer än välfyllt "fest lager" här hemma.
Dagen efter var jätte mysig, det var klar himmel och strålande sol ute på ålands hav på väg in mot stockholms skärgård! Så det stora fönstret i hytten var ju inte fy skam att ha!
Vi åt på en Á la Carté restaurang till lunch, där tog jag oxfilé och Zsolt tog nån lyxig hamburgare. Smarrigt!
Ungefär en timme innan vi skulle vara i hamn började vi (jag) packa ihop våra saker och efter det tänkte vi spela bort våra småpengar på spelautomaterna som fanns på båten.
Jag satte in 40 kr i mynt i en Texas Hold em maskin... tror ni inte att jag får FÄRG och vinner 400 spänn! Haha! Bara att casha ut och växla till sedlar i receptionen. GRYM JAG ÄR!

Hemresan kändes lång, men väl hemma så hämtade vi andan i soffan litegrann, men sen var det dags att ta sig till Ica maxi och köpa resterande ingredienser till Janssons frestelse, som jag hade skylldighet att ta med mig till Ramnäs för julfirandet. 
Tror ni inte bilhelvetet frusit sönder!!?? Eller ja, batteriet hade laddats ur av den bitande kylan. Men som tur var så hade vi vår kunnige lille vän Marika på vifft just då, och proffs som hon är så startade hon upp bilden vår med startkablar :D Så vi hann precis i tid till Ica maxi för att handla våra grejer innan dom stängde! 
MEN när vi ska åka därifrån så vill inte bilen starta igen... den hade ju inte åkt tillräckligt långt för att hinna ladda upp batteriet. Tanken var ju att Zsolt skulle sitta kvar i bilen med motorn igång, men han frös!
Jaja, det var ju bara att ringa pappa och be honom komma och starta bilden åt oss. Vi värmde oss på donken så länge, typiskt, då åt vi ju skitmat också :(
Men efter att ha behövs starta upp bilen med startkablar två gånger på 1 timme så tror jag att jag har lärt mig hur man gör det också! :D Fick dessutom pappas startkablar att ha i våran bil, så... Nån som vill ha bilen startad??? 


Julafton var mysig, sådär lagom stökig som det kan vara ibland. Maten var god och det fanns det MASSOR av. Moa sprang runt med sina två kusiner, mest följde hon efter Robin vart han än skulle, skit söta!
Jag fick en klänning, ett bissmark (stavas?) armband i silver, en Elvis dvd, 1 kg choklad och en svart handväska av Zsolt :D Jippi! 
Själv hade jag köpt 3 par kalsonger, en fluga (sån som man kryter runt halsen), en fotoram med kort på mig och Moa i, en ny plånbok, nya boxningshandskar, en klocka och ett halsband till honom. Han blev mega glad faktiskt. Men vi hade faktiskt inte tänkt att ha en sån "materealistisk" jul i år, men nu hade vi ju extra peningar så det fick bli så ändå! Moa fick också massa fina grejer. Bl.a. en dockvagn och en docka i tyg av mina föräldrar, och en låtsas kaffebryggare av märket OBH nordica Chili serien av familjen Lindvall (haha, hon har bättre kaffebryggare än vad vi har!), och en jätte fin lila handduk med hennes namn broderat på av familjen Larsson.
Moa somnade runt klockan åtta på julaftonskvällen, hon var helt slut efter allt lek och bus, och väntan på tomten! Hon var inte ett dugg rädd för tomten förresten, fast han var nästan 2 meter lång! Hehe, hon ville sitta väldigt nära honom och bara titta på vad han gjorde med alla paketen, himla söt!

Så, nu kan jag berätta vad vi gjort idag:
Jag vaknade på soffan runt klockan 8, Zsolt slängde ut mig ur sovrummet igår kväll :( :(
HAHAHA! NEJ!! Jag skojjar bara, jag SOMNADE där igår kväll och orkade inte ta mig till sängen mitt i natten, så jag låg kvar där tills jag hörde att Moa vaknade i rummet intill :) Men jag har inte sovit vidare bra måste jag säga. Ont lite här och där, men jag får skylla mig själv.
Jag började snabbt fixa mig för att bege mig ner på stan. Tänkte kolla lite kläder på rean och samtidigt lämna tillbaka hanväskan som Zsolt köpte till mig, den var inte riktigt min stil :S Men väsk-affären hade inte öppet idag, och Gina Tricot var det ju ingen idé att ställa sig i kö för att köpa en kofta som jag ville ha. Så jag tog mig till Igor och Twilfit. Där hittade jag massor med fina underkläder till halva priset!
Jag tog en sväng förbi Accent inne i Punk också, bara för att kolla läget på den svart handväska som jag FAKTISKT ville ha, och den fanns med 300kr rabatt! TAGET ropade jag i hela butiken, kassörskan blev lite ställd, men hon märkte hur himla nöjd jag blev sen när jag betalat och insett att väskan faktiskt ÄR MIN! Hehe, kan låta töntigt, men den där väsan är den snyggaste jag sett i hela mitt liv! HELT 100% SAARA!

Vi har varit ute och farit hela dagen. Jag plockade upp Zsolt och Moa hemifrån så åkte vi till Media Markt, där hittade vi en hel del saker vi "behövde". En hårddisk med 1tb, en ny router, en ny plattång/locktång till mig och högtalare till datorn (till en riktigt PANG-pris!).

Jag har jagat i varenda butik efter Lips till x-box 360, med trådlösa mikrofoner, slut överallt! Men nu hittade jag 1, den ssta i stan veckar det som, på Ica Maxi Eriksliund (av alla ställen?!) Aja, nu har vi nån sorts underhållning till nyår också.
Jag har fått 3 kommentarer om att jag ska köpa kinect istället, men NEJ det tänker jag inte göra. Liiiite prisskillnad på 450kr och 1200kr + spel! Och jag är inte så mega imponerad av kinect, när skulle jag vilja använda det? Och Moa är ju för liten.
Apropå nyår! Jag har beställt 2 smörgårstårtor dagen till ära :D
Det blir för 16 pers sammanlagt, så fört till kvarn gäller! Ska även köpa hem några flaskor bubbel att bjuda på :D ROLIGT DET SKA BLI!!!!

Imorgon ska vi hela familjen ta oss ner på stan för att kolla rean, och försöka få öppet köp på den svarta handväskan som vi inte kan hitta kvittot på! Lycka till säger jag ju bara :S


Kommentarer
Postat av: bigi

Haha välkommen in i klubben med en bil som har ett ofungerande batteri hahaha! Jag brände dock sönder mina startkablar sist jag skulle starta den hehe råkade koppla lite fel hehe :P Men då vet jag vem jag ska ringa för hjälp;)

2010-12-28 @ 18:18:24
URL: http://bigiboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0