Första arbetsdagen, saknat Moa!

Första jobbdagen gick bra :) Gjorde bara ett litet fel :S Men det var ingen större fara, hehe. Det löste vi på ett kick.
Jag fick jobba över, till klockan 16, tyckte jag bara var kul :D Nu när det är jul ska man ju passa på att stå i kassan och jobba, man lär sig så mycket och det rullar på med folk hela tiden.
Man slår ju in en hel del paket... det första paketet jag gjorde idag blev jag INTE nöjd med!! :S Såg hemskt ut jämfört med hur dom ser ut nu, efter en dags träning. Haha, men så är det ju. Övning ger färdighet.
Vi hade en liten "kniv-utbildning" på morgonen, så nu kan jag allt om dom japanska knivarna på Cervera ;) ... eller lite i alla fall!

Å som jag saknade Moa idag! Och Zsolt sa att Moa saknat mig också. Hon grät väldigt mycket idag, vilket hon aldrig brukar göra annars. Och sen när jag kom hem så ville jag ta en dusch, men då grät Moa jätte länge igen bara för att jag försvann :( Känns jobbigt att det ska vara så, men det går väl över. Visst, det är kul att hon saknar mig, men inte kul att hon ska gå runt och vara olycklig.

Jag mådde inte bättre av att kolla min mobil på matrasten idag, Zsolt hade gått upp klockan 11:30!! Han hade inte ens hört Moa på morgonen! För jag är 100% säker på att Moa vaknade mellan 9-10 som hon brukar göra, och sen fick hon  bara sitta där i sin säng typ 2 timmar!... fan, han sover så jävla tungt att han inte ens hör sin egen dotter som vill ha frukost! :(
Jag försökte väcka honom innan jag gick till jobbet, men han klagade på att det var kallt och ville fortsätta sova, Moa sov ju också då fortfarande... MEN! Imorgon och resten av alla dagar som jag jobbar så ska han fan gå upp ur sängen innan jag går till jobbet, jag tänker inte riskera att Moa får ligga i sin säng och gråta i 2 timmar för att Zsolt inte hör henne! Så lite arg och ledsen blev jag på jobbet idag p.g.a. sms:et från Zsolt :(
Men Zsolt sa att Moa inte var så värst gnällig när han tog upp henne. Men ändå!

Nu sover Moa, vi hann busa ganska mycket när jag kom hem, så nu sover hon gott.
Zsolt är på träning och jag ska kolla på Lyxfällan!
Sen ska vi tillsammans kolla på "Trollkarlens lärling" som kom på posten idag :D

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jo känner igen det där. Jonte vaknar nämligen aldrig när barnen sover,han sover åxo tungt som tusan. Det har inte blivit bättre med åren (8år!) heller. Utan han har insett att fast han kommit hem kl 1 på natten från sitt kvälls pass så MÅSTE han gå upp när jag går upp o till jobbet. Thats life! brukar jag säga. Och visst han skäms för att han inte vaknar när barnen gråter.

Kraaam

2010-12-03 @ 20:06:04
Postat av: Syster-Yster

Jo övning ger färdighet. Kul att du fick jobba lite. Det är bara nyttigt för Moa oxå att bara få vara hemma med pappa. Du ska få se att hon lär sig det så småningom att du inte kommer vara hemma jämt. Likaså när hon börjar på dagis sen så kommer hon säkerligen va ledsen i början. Men som våra dagisfröknar gjorde va bra, dom ringde när dom hade lugnat ner sig och det tog inte många minuter. Likaså gör dom än i dag när någon är på lite "dåligt" humör så ringer dom och meddelar att det har gått över. Det är en bra sak som dom har gjort och fortsatt med det, då känner man sig gladare som förälder och behöver inte oroa sig för att dom ska va ledsna hela dan.

Kraaam

2010-12-04 @ 15:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0