1-års träff, "karlasak", tokig frisyr!

Dagarna på jobbet går jätte bra, jag lär mig något nytt varje dag! Idag lärde jag mig t.ex. att det finns "äggpickare"! En liten rund platta som det kommer upp en liten pigg i botten på, som gör hål i ägget åt en, en fullkomligt världslig sak! Men en man köpte den i alla fall, så han måste ha haft väldans problem med sina ägg tidigare :S hahaha.

Jag slutade klockan 16, och då var det snabba ryck hemåt för att byta kläder, för sen bagav vi oss mot öppna förskolan där vi skulle ha vår 1-års träff med föräldragruppen! Det var jätte trevligt att se alla barnen samlade igen, några kunde tyvärr inte komma, men rätt så många blev vi ändå.
Vi hade lite snack i grupper, killar/tjejer, och det är lite kul. Jag märkte hur himla konstigt och "bra" vi har det att Moa sover så himla duktigt hela nätterna, och hela 10 timmar i sträck! Dom andra mammorna får knappt en hel natts sömn :S Förstår inte hur dom orkar, men det gör dom! :D Jag som klagar på att Moa sover bort halva förmiddagen, men man ska väl vara glad för det antar jag. Men snart börjar dagis för henne också, då är det upp med tuppen som gäller! ... nästan.

Det går bra för Zsolt och Moa att vara hemma tillsammans, men idag när jag kom hem så var det som ett bombnedslag! När jag är hemma så småplockar jag ju hela tiden så att det aldrig ska bli 100% stökigt i alla hörn, men Zsolt tänker inte riktigt så, och han ser inte ens att det ÄR stökigt förns jag säger till. Haha! Men det är väl en "karlasak" antar jag. Men nu är det fint i vardagsrummet i alla fall, efter att jag krypit runt på knäna och plockat leksaker, julgranskulor, köksredkap och diverse papper :P
Zsolt har förresten mystiskt ÅNGRAT sig om att ta med sig Moa på stan för att julhandla. Tidigare lät det ju så himla enkelt att ta med sig henne på bussen och åka och shoppa lite, det har han intalat MIG att göra flera gånger, men nu när det väl gäller honom så backar han ur! FEGIS!
"Men jag vill inte gå runt och panika på stan"
Men hallå, varför ska man få panik bara för att Moa följer med i vagnen? Nej, ytterligare en karlasak som jag irriterar mig på. NÄR har han tänkt lära sig då? Det blir ju inte lättare med 2,3 eller 4 barn sen i alla fall! Tokstolle.

Nu är Zsolt på träning och Moa sover, så det är i sin vanliga ordning alltså. Jag väntar på Lyxfällan och funderar på att ta en dusch :)

Tänkte bjuda på en rolig bild jag tog när vi kom hem från föräldraträffen.
Moas mössa är lite rolig, hon får en speciell frisyr när man tar av henne den, trots att den bara suttit på i 10 min! Hahaha, SÅ SÖT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0