VAD har bitit Moa?!

Igår när Zsolt kom hem så upptäkte vi att Moas hand blivit JÄTTE SVULLEN! Bara sådär helt plötsligt!
Jag lekte ju med Moa hela dagen igår, och vi var tillsammans i vardagsrummet. Hon kröp in till vårat sovrum och hann vara där ensam i ca 2min, sen kom Zsolt hem. Och när Moa kryper ut ur rummet för att möta sin pappa vid dörren så märker vi att hennes vänstra hand ser ut som en boxningshandske! :S Verkligen! Helt röd och minst dubbelt så stor på ovansidan som den andra.

Idag har jag även sett ett "hål" i mitten av svullnaden, och svullnaden har inte gått ner alls. Hon har dessutom kliat lite på den idag och handen är jätte varm på ovansidan. Så jag gissar på att hon blvit biten av något djur, nån insekt alltså. Men vi letade igenom lägenheten igår och vi hittade ZERO kryp eller flygande saker. Hon grät ju inte heller när det troligtvis hände! :S
Jag gick till BVC idag när vi ändå var på Öppna förskolan som ligger i samma byggnad, och dom tyckte att det ser ut som om hon fått en allergisk reaktion på ett getingstick :S MEN, getingstick gör ju ONT och Moa grät ingenting igår!
Så det vi kan göra nu är att avvakta och se så att det inte blir ännu större svullnad, för då skulle vi kontakta familjeläkaren och antingen få antibiotika eller nåt allergihämmande. Men just nu ska vi bara badda handen med Alsol-lösning. Det svalkar lite och lindrar klådan. Stackars liten :/ Men hon verkar dock inte bry sig om det i övrigt, förutom att hon kliar handen lite.
Men det är säkert ingen fara, svullnade lägger sig nog om nån dag.

Moa har haft lite roligt idag ändå :D
Vi gick till Öppna förskolan, där fanns det MYCKET roliga leksaker och MÅNGA roliga kompisar att leka och prata med. Hon lever rövare på ÖF numera, hon ska krypa överallt och titta och smaka på det mesta. Roligt att se!
Efter det så fick hon även kolla på Johannes leksaker hemma hos honom. Där fanns det även en KATT! Men den försvann ganska snabbt när Moa visade att hon ville "klappa". Hehe.
Väl hemma igen så var det dags att laga pannkakor. Det hade nämligen Moas pappa beställt tidigare under dagen via ett litet telefonsamtal.
Moa fick OCKSÅ smaka på pannkaka!! :D Det tyckte hon va rätt så okej, men det gick ju inte ner lika bra som Pastasnäckor med Skinka ;P
Hon fick även passa på att äta själv med gaffel! Vilket hon tyckte var ganska konstigt. Men hon lyckades få i sig ungefär 3 fulla gafflar med pannkaka heeelt själv :D Bra där! Tog tyvärr inga bilder på när hon åt, men jag filmade iaf. Och det hittar ni på min Facebook.

Jag tog en bild idag iaf på Moa. I morse innan vi skulle gå till ÖF, hon går runt bordet sakta men säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0