Nya brillor, nya underkläder, pannkakor!

Ja, då var jag färdig på stan för idag :)
Det blev 2 par glasögon (till priset av 1) Men dom får jag om en vecka typ. Jag valde ett par som är lite större, svarta... Dom kallade mig en "trendsetter" eftersom jag valde dom lite större. Men också ett par mindre, i typ borstat stål, som är lite mer diskreta och syns knappt :P
En sak som är lite knasig. Det är att läkaren som undersökte mig på lasarettet sa att jag INTE behöver ha glasögon heltid, utan bara när jag behöver se på långt håll. Tex. köra bil, gå på bio eller titta på Tv. Men även när jag läser bok om jag känner att det är skönare för ögonen.
MEN! Kvinnan på Specsavers sa att jag MÅSTE ha glasögon heltid, med tanke på hur min syn försämrats under åren och vilken styrka jag hade nu. Tidigare, för ca 5 år sedan låg mitt högra öga på -0,5, men nu på -2,0. Och det västa ögat låg förut på 0,75, men nu på 1,75! Så mitt högra öga har på kort tid blivit betydligt sämre än mitt vänstra :S knasigt! Men hur som helst, jag vill inte gå på krogen med brillor, inte gå och äta fin middag på stan heller. Så jag tar på mig brillorna när jag känner att det behövs helt enkelt. Jag skaffade dom ju speciellt för min utbildning och yrket som trafiklärare :)

Jag var på jakt efter present till min vän som sagt.. och jag hittade det... i sista butiken som vi letade i! Och det var inte heller 100% som jag ville ha det, men det blir nog jätte bra ändå ;)

Jag köpte även 2 par nya bh:ar (eller Tutt-kassar som mamma säger) och 4 par trosor.
När jag kom hem så slängde jag dock 7 gamla bh:ar och 10 gamla trosor :S Plus att jag slängde typ det dubbla för 6 mån sen. Så nu har jag bara 5 bh:ar och 20 trosor kvar! Ser tomt ut i garderoben. Men, mer plats för nya! :D hehe.
Jag har gått upp en strl på bh kupan också, WOHOO, det är ju inte fy skam ;) Så det är ju ännu en bra fördel med att ha fått barn :D

Moa var förresten jätte duktig på stan idag. Vi åt lunch på Spicy Hot och hon sov typ 1½ timme i vagnen medan vi shoppade runt. Super!
Nu ska vi åka till Ramnäs en snabbis, pappa bjuder på pannkakor! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0