Nya briller - check!

Javisst, idag hämtade jag mina nya briller ;P Får se vad Zsolt tycker när han kommer hem. JAG har inte ens vant mig vid hur jag ser ut i dom :P Men guuud så bra jag ser! :D Jag kan läsa allt och slipper kisa med ögonen, jag har dock fått ont i huvudet, men det är nog p.g.a. vädret. Eller så kanske man kan få ont i början av att ögonen ställer om sig glasögonen? :O Ingen aning.

... och JA dom är stora, det är det som är meningen ;P


Lite mindre och diskreta.


Idag har jag och Moa även varit på Öppna förskolan, första gången efter sommaren! Det var jätte mycket bebisar under ett år där! Moa var näst äldst av typ 10 barn där :P Så nu märker man verkligen hur stor hon har blivit! Hon kröp runt där och röjde bland dom små barnen och deras mammor, hon klättrade även rakt över Johannes ett par gånger :P Haha! Tok Moa!

Igår var vi ju och undersökte hennes njurar igen på lasarattet. Jag var där halv åtta, dom satte bedövningssalva på armar och händer, sedan stack dom henne 6 gånger innan dom lyckades hitta rätt :( :( :(
Men sen fick vi en paus mellan elva och kvar i ett, och sen gjordes röntgen i slutet. Svaret från undersökningen får nog via telefon om nån vecka. Men jag TROR och HOPPAS att allt ligger rätt till där inne :)

Bild från igår.
Moa klappar händerna och är jätte glad
... hemma INNAN undersökningen alltså.


Nu ska jag snart åka tillbaka till Specsavers och begära hela 295 kronor tillbaka, för dom råkade ta betalt för en synundersökning fast jag inte ens gjort den hos dem :P Men men, alla kan ju klanta sig nån gång!


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jooo. Verkligen stora. Men dom var tjusiga. Det är mordent med stora brillor, för jag ser var och varannan på skolan som har det... Så du är ju ungdomlig oxå, mot en annan som passerat 30 sträcket.Hemma idag, men jobbar ons-,tors-,fredag. Sebban började första klass igår. Var med honom dit och det var kul att fräffa läraren och se hur dom fick det i klassrummet. Sebban blev glad också för fröken hade förberett en läxa. Fixa bänkpapper! Ja han ser fram emot läxor nu, men vi får se hur länge det håller i sig. Dom skulle få nån läxa över helgen också så få se vad det blir. Wille, som började fyran igår, (och dessutom fyllde 10 år) berättade att han skulle få 4 läxor i veckan. Sebban sa att det ville han oxå ha, men Wille sa att det var tråkigt med så mycket läxor.

Är ni hemma något nästa vecka så kanske vi kan komma att hälsa på nån eftermiddag?

Kraaam

2010-08-24 @ 11:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0