Nu har det hänt grejer!

Det har varit en händelserik helg, det gillar vi!
Jag tar det från början:

I Fredags åkte vi och storhandlade massor med mat och diverse hygienprylar och smink mm. Och smidigt som det var så kunde vi lämna Moa hos Farmor :)
När vi var färdiga med det så åkte vi och hämtade upp gänget på Vallby och åkte till Pizzeria Indianen :P Det var gott. Efter lite umgänge på Vallby var det dags att åka hem, men vi bestämde att Moa skulle sova där från lördag till söndag :)

(klicka för förstoring)
     
Promenix                          Vi åt på "Corner"


Jag längtar tills Moa kan åka sånna här karuseller!



I Lördags vaknade jag upp före dom andra två, fixade mitt hår mm, och lite senare var vi på väg till Eskiltuna för en dagsutflykt och lite shopping!
Första stoppet var Tuna Park. Där har jag inte varit så himla ofta och det är roligt att shoppa i lite andra butiker än dom som finns hemma i stan. Som Cubus i Eskilstuna, dom har ju både herr- och barnavdelningen också, som inte finns här i Västerås! Där hittade jag två nya plagg till Moa, det var Rea :) Det är typ body och klänning som sitter ihop, en gul och en lila blommig.
Jag hittade även ett helt hop med snygga armband, för bara 89 kr, taget! Och ett par örhängen också till mig.
Till Zsolt hittade vi dom klassiska kalsongerna på dressman, men även 2 t-shirts för 100kr.
Efter Tuna Park, och efter att vi matat Moa med mjukglass på Max så åkte vi till Centrum. Där pågick Å-festen. Det var lite marknadsstånd och sånt, men mest karuseller och många representanter från dom olika partierna inför valet i år :P
Vi skrev dessutom på en namnlista för djurens rätt gällande typ uppfödandet av djur som ska bli kläder och väskor etc, och med tanke på bilderna som visats på dom stackars minkarna så var det ju inte en dag försent!
Runt klockan fem började vi åka hemåt. Vi hade ett kalas och en bio att gå på :)
Vi var först tvungna att stanna hemma och bada Moa i svalt bad, hon var heeelt genomsvettig hela dagen och blev på lite dåligt humör mot slutet. Men efter badet var allt bra igen! :)
Marika fyllde 23 och vi var där på lite fika på kvällen :) Kul och gott var det! Hehe.
Vi kunde tyvärr inte stanna så länge för Moa skulle köras till Vallby och vi skulle hinna med en film på bio.
När Moa väl var lämnad så kom Zsolt på en smart idé... att HYRA film! Vi har ju rätt stor TV hemma, och då kunde vi se fler filmer än en, och gå på toa när vi ville ;P Så det fick bli hyrfilm istället. Vi såg filmen NO-DO, en spansk thriller, jag somnade tyvärr efter halva :S

I Söndags när vi vaknade kollade vi på film nr:2 som vi hyrde. Det var Wrong Turn 3! Den va bra, precis som dom andra två :P Mycket människoätande och dödande hit och dit. Hehe.
Runt klockan ett åkte vi till Vallby för att hämta Moa, vi stannade sedan där en stund.
Sedan åkte vi till Ikea, en ren impulsgrej faktiskt. Men jag har ju länge varit sugen på att fixa i ordning Moas rum. Så vi köpte lite grejer dit, bl.a. ett litet bord med två stolar och en vägglampa, och lite mer smågrejer. Vi hade köpt några planscher på Tuna Park också, med Helo Kitty på!
Sen gick vi till Toys´r´rus och vi ville köpa nån ny leksak till Moa, bara sådär. Men vi hittade inget som va lagom roligt och lagom billigt. Men sen tog vi iaf ett 2-pack marracas, och dom älskade hon! Jag hittade även present till Heffaklumpen Robin som fyller 1 år den 10 september ;)
När vi kom hem så började vi pilla med hennes rum, min pappa kom även hit med borren ("porren", hahahaha), och vi satte upp allt som behövdes sättas upp på både väggar och i tak.

Här har ni det färdiga resultatet, Moas rum är nämligen klart nu! :D
Jag la henne där för att sova för första gången i eget rum, och hon somnade på 10 min! :D Det bådar ju gott iaf! Men hon verkar tycka om rummet, för hon kröp in dit själv och började leka när vi hade dörren öppen när det var färdigt. Toppen!

(klicka för förstoring)
     


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Såååå fint. Ett gulligt tjej rum!



Jag gjorde i ordning jerrys rum idag. Han har ju slutat med blöja! Så skötbirdet åkte ut och vi möblerade om. Vilken yta han fick. Nöjd blev han också, jag fick inte gå in till honom för han skulle leka, men jag kunde u inte låta bli att kika in... Han pyste i sängen en stund, sen bäddade han den igen, sen lekte han med sin bil-matta. Så höll han på i 2! timmar. Bara njöt av det. Kul!



PS. det stundar för en hel del födelsedagar här framöver. Kan avslöja att Moa och Daniel är klara. Men Wille, Jerry och Robin, jo även Mamma, Chrille, Britta och Maya är kvar. Det är ju 9 födelsedagar på 7 veckor. Få se vad det blir...

Kraaam

2010-08-17 @ 14:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0