Mötet, busborgen, Surahammar, Vallby, GREASE!

Igår var vi ute och flängde heeela dan. Först var det dags för info mötet om tänderna, det var väldigt givande faktiskt. Och jag kände mig som en "bra mamma" eftersom, jag inte gett Moa nå söta drycker eller söta kakor o.s.v. för det förstör ju inte bara hälsan utan också tänderna! Sen sa dom även att man inte ska ge barnen vatten ur kranen om man bor i Sura/Ramnäs, för det innehåller för mycker flor eller nåt sånt! :S Sjit jag har ju gett Moa vattnet hos både mamma och syrran :S Så nu blir det att ta med sig eget vatten, och för dom som bor där så ska BVC ha informerat dom om var man kan hämta friskt och "rent" vatten på speciella platser i området.

Efter det där mötet så blev det busborgen! :D Evin och Adam var där, med även Isabell och Valentina! :D Kul att träffa fler från föräldragruppen. Det hann tyvärr inte bli sådär jätte mycket lek och bus, för det var matdags för lilla Moa nästan på en gång, och sen blev hon super trött efter det. Hehe. Så vi satte oss i bilen igen.

Sen åkte vi till Surahammar, där jag tänkte överraska syrran. Hon va ju självklart inte hemma, men hon var inte långt borta heller så hon va hemma på två minuter. Där plockae jag åt mig en maskeraddräkt och tog hem mina smörpappersbilder som hade kommit! Dom kommer bli jätte fina på tårtorna sen ;) Och jag informerade henne om det där med vattnet, hon skulle kolla med sin BVC! :S

Efter det åkte vi hem, äntligen fick jag laga maten som jag varit sugen på hela dan! Hehe.
Efter en stund vila så var det dags att åka igen, den här gången till Vallby för att fördriva tiden medans Zsolt var och tränade. Efter det var det HEMMÅT, trötta och slitna var vi nog alla tre. Väl hemma så satte jag mig ner vid datorn och beställde hem en rolig maskeraddräkt ;P Jag kan inte vaslöja det här på bloggen, för det ska bli en överraskning för Alexandra som håller i festen... Men jag kan ge en ledtråd: GREASE!

Nu ska jag fixa det sista med skötväskan, och sen ska vi gå till öppna förskolan :)
Det är fredag idag! :D Då kommer Zsolt hem tidigt, Jippie! Vi ska nog åka och hyra film ikväll hoppas jag ^^ Myys ♥

Javisst ja! Jag hade ju en jätte söt bild på Moa och Adam från igår på busborgen! :D


Kommentarer
Postat av: Sirpa

Det hetar faktiskt sockerpapper. Inte smörpapper.

Men vad gör det...smör e säkert också gott på tårtan.

;=)

2010-08-24 @ 15:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0