Lugn helg

Vi har bara varit hemma den här helgen. Spelat lite spel och tittat på film och busat med Moa förstås.
En liten promenad blev det också igår eftermiddag. Moa blev jätte trött i vagnen men hon fick inte somna! För klockan var typ fem så om hon skulle somna då så skulle hon inte vilja sova sen klockan sju! Hehe, det var roligt att försöka hålla henne vaken. Vi brukar ju inte göra så förut, men nu ska jag börja ha bestämda sovtider för Moa. Hon ska få sin flaska klockan 19 och efter det är det sängen som gäller.
Först låg hon bara där och slappnade av i vagnen, pratade inte ett dugg, sa verkligen inte ett pip (vilket är väääldigt ovanlig). Sen såg man att ögonen började stängas mer och mer, ett tag trodde jag t.om. att hon somnade med ögonen öppna. Men jag började sjunga och guppa med vagnen, då vaknade hon till igen. Eller om Zsolt kittlade henne på magen och på halsen. Men typ 2 min hemifrån så gav hon upp allt, det gick inte att väcka henne hur man än försökte. Hehe, Men i trapphuset vaknade hon iaf, så hon fick bara 2 min sömn. Men det räckte för att få henne ut balans. Hon va vaken till 20:30 :/

Idag skulle vi ha åkt till Vallby. Men vi blev osams imorse och det hängde i sig hela dan, brukar bli så på söndagar då Zsolt ska ta morronpasset :(

Vi åt en helgmiddag hemma istället med klyftpotatis och kycklingfilé/lammkorv och tsatziki.
Köpte även MJÖLK på affären, vilket vi inte alltid brukar ha hemma, jag dricker mest vatten annars. Men snacka om gott!!!

Får se om Zsolt blir hemma imorgon, han är jätte förkyld och det känsn som om han har feber säger han.
Imorgon kommer iaf Marika och Johannes hit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0