Upplevelsefylld dag

Ja, det roliga som Moa gjorde igår...
Det gjorde hon HELT SJÄLV när hon satt i mitt knä.
Hon började först pilla på och leka med nappen... och vips som det var, så satt hon och snuttade på den. Jätte duktigt att ta nappen själv! Min lilla tjej har blivit så stor!
Men!! Saken var den att hon satte den lite fel, men hon snuttade som vanligt, stackaren, hon såg så frågvis ut när vi alla satt och skrattade åt henne ♥




Med risk för att låta tjatig, men idag var jag och Moa på Öppna förskolan igen :) Nu var det ju inte onsdag, så det var barn i alla åldrar! Det gick bra det med :) Moa blev dock lite blyg för några småtjejer som ville ge henne lite leksaker och skor o.s.v. så hon började gråta några gånger. Hon ville ha nappen i munnen HELA TIDEN så hon kände sig väl lite osäker. Men hon lekte iaf på som vanligt och verkade ha mycket att titta och lyssna på :D
Vi ska dit imorgon förmiddag också ;)
Lite bilder från dagen :)

    

 

Just nu ligger Moa och sover, hon åt nyss 1 dl Äpplegröt. Och på ÖF idag åt hon 1 hel burk med Kyckling & Ris & Morot :) Jag åt nyss chiabatta med rostbiff på :P mmmm, blev så himla sugen när jag va i affären. Jag köpte både ljus och mörk chiabatta, tänkte att jag skulle välja den mörka, men sorry, det där med frön och knaper i bröd är INTE min grej! Dom får gärna sätta i alla sorters frön, men då måste dom vara malda!
Så Zsolt får ta dom mörka när han kommer hem ^^

Igår fick Moa en kasse med kläder från Zsolts mamma :) Det var kläder i alla storlekar mellan 74 och 104 :) Både varma och svala kläder. Bara Moa kan växa till sig lite så att alla kläder jag har packat på mig i strl 74 ska passa!
Klänningen som hon har på sig idag är egentligen en top i strl 92 :) Hehe, passar som en strl 68 klänning! :D

Snart kommer Zsolt hem. Han ska nog på träning ikväll och jag ska färga min utväxt :) Det måste man ju alltid göra om man ska på fest.


Kommentarer
Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

vad söt hon är din lilla tjej !



sv; jag är 19, du då? Leon är 3månader men han är väldigt stor för sin ålder, Mercedes var ungefär lika stor som han är nu när hon var 7månader.

2010-04-29 @ 16:27:30
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0