Bio, Dans, ont i foten, baka

Den gågna helgen blev helt okej, även om vi inte hade Moa :P
I fredags skulle vi se filmen Kick Ass på bio. Men Zsolt ville träna och vi hann inte till den filmen. Så vi gick på En galen Natt istället. Den va ingen höjdare tyckte jag. Men Zsolt gillade den rätt mycket :) Så smaken är som baken!

I lördags ville som sagt Zsolt festa till det lite. Och det ville Liinda också. Så vi började med att sitta här hemma hos oss och pimpla lite samtidigt som Spotify fick jobba hårt i bakgrunden. Vi försökte hitta en annan fest som vi kunde gå till, men det verkade som om alla hade festat på fredagen. Så Liinda och Emelie tyckte att vi skulle gå till Oliver.... NEJ tänkte jag och Zsolt (det är ju värsta gubb-haket). Men vi fick skjuts dit sen iaf, och det var en hel del yngre människor där som tur var. Dom nämnde att alla de "äldre" har börjat gå till Harrys sen det öppnade, sen om det stämmer vet jag inte.
Men vi dansade heeeela kvällen, t.o.m. Zsolt dansade lite, och jag drack lite vin.
Sen skulle vi till MD i skrapan, men vilken jävla kö!! Så vi gick hem istället.

Igår, söndag, vaknade jag och mådde som jag förtjänade. Jag hade haft på mig mina svarta skor från helvetet kvällen innan. Jag fattar inte att jag tog dom på mig, för jag vet ju att jag ALLTID stukar foten i dom. Så, jag stukade ju foten när vi bowlade med tjejerna för nån vecka sen, och nu stukade jag ju samma fot igen. mmm vad skönt! Men man ska inte ta på sig högklackade skor när man haltar redan innan :P Jaja, får se hur det går med promenaderna denna vecka då.

Förresten! Jag och Zsolt har börjat med att äta Low-carb. 
Jag äter bara "kolhydrater" en gång per dag. Och det blir antingen brödet till frukosten, eller om jag vill ha ris eller annat till lunch. Men annars äter vi bara sallad och kött/kyckling/fisk.  Det är faktiskt gott, och man mår mycket bättre, man blir aldrig sådär "äckelmätt" som man kan bli om man äter pommes eller liknande till maten.

Idag vet jag inte vad jag ska hitta på, förutom att mysa med min Moa!! :D Det är alltid så skönt att ha henne tillbaka efter att hon sovit borta. Just nu ligger hon och tar en liten tupplur, men sen när hon vaknat ska vi nog träna med den där gå-stolen. Jag vill så gärna kunna överraska Zsolt någon dag när han kommer hem från jobbet, att Moa kan gå med sin gåstol! För än så länge vet hon inte hur hon ska använda sina ben, hon böjer dom bara. Men det kommer väl snart hoppas jag!

Jag lär ju iaf baka idag, för jag ska ha med mig fika imorgon kväll till föräldraträffen. Eller egentligen skulle jag ha med mig fika till den 28:e för jag trodde att det var nästa träff, men nu kom det en till emellan. Så jag tar väl med mig fikat redan imorgon. Så får någon annan ta med sig den 28:e :)
Oj, det blev ett långt inlägg det här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0