Hurra hurra för Moa idag!

6 MÅNADER blir mitt lilla gulletroll idag! :D
Jag vet dock inte exakt vad hon väger, men skulle gissa på ca 7900g... ca 66 cm lång. Det visar sig imorgon, för då ska vi till BVC.
Idag har hon provat Lax & Potatis, tyckte hon INTE om :P
Sen provade vi Kyckling & Gönsaker istället, det blev inte heller så populärt.
Så det slutade med lite havregröt, det går alltid ner.
Hon är så himla duktigt på att sitta nu, hon kan sitta helt själv, och bara 6 månader gammal! Duktig tös.
Det som är speciellt för Moa just nu är hennes tunga. Hon ska sträcka ut den och känna på den med fingrarna eller tugga på den. Det känns väl skönt mot tandköttet kan jag tänka mig.
Inga tänder än, men det kommer väl såsmåningom.

♥ Min ÄNGEL ♥




En tråkig detalj, som man kanske inte vill förknippa med Moas halårsdag, är att min mormor kommer somna in idag på sjukhuset i Eskilstuna. Hon har legat där inne ett tag nu, hennes njurar vill inte fungera. Och nu har dom kommit överrens att koppla ur allt. Så hon stilla får somna in.
Jag har inte velat hälsa på henne på sjukhuset, för jag vill minnas min mormor pigg och glad, som står och lagar köttfärs och potatisgryta :) Jag tänker på henne, och jag är lite glad för hennes skull också, hon ska äntligen få träffa sin make, som gick bort 1985. Vila i frid.

Kommentarer
Postat av: SEEO

Grattis till dig lilla Moa! :D

2010-04-12 @ 20:33:30
URL: http://seeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0