Glad påsk?

Eller snarare förkyld och snorig påsk? Jag var nämligen ute och promenerade igår och råkade ta en aldeles för varm jacka på mig. Så jag tog av mig den och vips när jag kom hem så blev jag jätte förkyld! TYPISKT! Men är man dum så är man.

Moa verkar inte heller helt 100. Hon vill ju inte äta som hon brukar. 
Hon brukar nämligen äta 160 ml ersättning 5 ggr per dag. Vilket blir 800 ml ersättning. 
Men nu äter hon bara små skvättar, som bäst äter hon 140 ml till frukost. Men sen bara 70, 40, 45... det blir ca 400-500 ml per dag nu :/ Och så sover hon jätte mycket. Men det är ju klart, äter man inte så får man ju ingen energi, och då sover man ju! Fattar inte vad som är problemet. Men hon kissar och bajsar iaf, dock kissar hon väääldigt lite, men det kommer kiss iaf. Hon är glad och lekfull också, när hon väl är vaken vill säga. Men lite extra kinkig när hon blir trött, och vill helst somna i famnen. Inte bra, vill inte vänja henne vid att bara vara i min eller Zsolts famn hela tiden. Hon måste ju kunna vara på golvet och leka själv lite också. Vi måste bli bättre på att låta henne vara mer självständig. Jag vill inte ha ett barn som hela tiden är beroende av vad jag gör och hela tiden måste ha mig exakt bredvid, annars kan hon inte fortsätta leka. Nej nej nej, det vill jag inte ha.
Men nu är hon ju sjuk och då vill hon ju har mer mys, och det får hon ju också :) Hoppas bara det inte det håller i sig för alltid. Vill ha min friska lilla flicka tillbaka!

Mamma och Pappa var nyss här och överraskade med ett påskägg till mig och Zsolt, och en pipmugg till Moa :) Tack tack.
Zsolt har åkt på träning och Moa sover. Så nu är jag heeelt själv och förkyld :/ Inte världens roligaste. Men ikväll blir det Bingolotto :D Hehe. Det är nog bara jag, zsolt och 70% av Sveriges pensionärer som spelar bingolotto! Haha, men jag tycker att det är kul faktiskt. Och man vinner ju aldrig nåt om man aldrig spelar ;P

Javisst ja! Glömde lägga upp bilder på mitt fina påskpynt! Visserligen bara ett påskris i hallen, men ändå!
  


Tog en närbild på ett av äggen som hänger i riset. Det är en liten kyckling som ligger och trycker i sitt lilla bo inuti ett ägg. SÅ SÖT! Köpte jag på Rusta minsan :)

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

JOJO Bingolotto i all ära! Minns du när du sov över hos mig som liten tös och vi spelade alltid bingolotto? Jonte och jag spelar numera bara en gång om året, och det brukar vara uppesittarkvällen innan jul. Det är lite mysig julstämning och så brukar jag slå in alla paket då oxå. Ta lite av min egna gjorda glögg och pepparkakor med blåmögelost, fast spela det gör ju grabbarna förstås, tills dom stupar i säng, sen tar jag över. Fint påsk ris var det oxå. Vi pyntade bara med lite kycklingar som pojkarna gjorde. Det blir ju lite trångt i husvagnen om man pyntar för mycket ;) Friskna till nu så vi kan komma på besök. Har ju en liten sak till MOA som vi köpt....

2010-04-06 @ 09:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0