Vecka 36

Nu är det ju officiellt ganska normalt att föda barnet, i vecka 36. Så... komsi komsi lilla bebis! :P
Jag sover dåligt om nätterna och får knappt en timmes sömn i streck.
Jag har fått lite mer sprickor mitt på magen också, hoppas att det mesta försvinner sen när huden förhoppningsvis drar ihop sig, och gör det inte det så är det väl inte hela världen endå. Jag är ju inte ensam i världen med att ha lite sprickor på magen i så fall ^^
Jag tänker mer och mer på förlossningen också. Hoppas att det går lagom fort, tillräckligt för att jag ska hinna öppna mig och inte spricka, men snabbt nog för att inte vara totalt slut efteråt. När det gäller smärtan så förväntar jag mig det värsta. Jag har ju haft en hel del förvärkar, vilket Sirpa tyckte lät mer som riktiga värkar, och dom känns ju en hel del och det är svårt att andas och försöka tänka på annat än smärtan. Så jag är lite förberedd i alla fall.  

I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr. Huvudets omkrets är 33.5 cm. Källa: www.growingpeople.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0