Vecka 35 + 1 dag

Hurra, mitt järnvärde har gått upp till 128! :D Men fick tyvärr inte sluta med tabletterna och jag ska ta det där äckliga Blutsaft tills det tar slut iaf :P
Jag börjar bli lite smått orolig, för enligt barnets hjärtljud så "ska" det vara en pojke :S Den ligger på 140 i genomsnitt och flickor brukar ha högre än så. Skulle vilja göra ett till könsultraljud faktiskt, men det kostar ju en del pengar och det är drygt att åka till Stockholm och virra bort sig. 
Hon växer som hon ska och jag följer medelkurvan på pricken! Barnmorskan gissade på att hon kommer bli ca 3700g med tanke på att jag va ganska liten när jag föddes, medan Zsolt va en jätte bebis :)

Vi har inget killnamn på listan längre, Zsolt ångrade sig om Jani Ilpo. Han tyckte det lät för finskt :( 
Men det gör ju inget för vårat barn kommer vara 50% finsk, 37,5% Ungersk och 12,5% Slovak. 
Dessutom så passar förnamnet Jani in i hans familj också, det stavas likadant men uttalas pyttelite olika, hans morbror heter t.o.m. Jani. Men jag tror att det är namnet Ilpo som stör honom mest, men det är min pappas namn. Och vi tog ju hans mammas namn till flickebarnet... Nej lite besviken är jag, men jag ger mig inte. Ilpo ska vara med iaf om vi får en pojke någon dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0