Vecka 34 + 1 dag

Jag har räknat ut att inom åtta veckor kommer vi att ha våran lilla Moa i famnen. För det är 6 veckor kvar till vecka 40, sen sätter dom igång födseln i vecka 42 om inget annat händer. Så... 8 veckor är inte så lång tid! :D
Igår simmade ju jag som sagt, kände att det kanske inte va det bästa för magen. Men sen sprang jag runt i massa affärer också. När jag skulle ut ur apoteket så höll jag på att vika mig av en smärta som kom krypandes i ryggen och längs bäckenet. Kändes som riktigt jobbig mensvärk som jag brukade ha i tidiga tonåren. Men det var antagligen förvärkar den här gången, jag hade ansträngt mig lite för mycket utan någon vila. Hädanefter måste jag lyssna på kroppen och ta fler små pauser varje dag, vill ju inte ha ett litet preumatur barn.

I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm. Källa: growingpeople.se

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Nästa gång du simmar tänk då på att ta pulsen på dig då och då. Den får inte överstiga 120, så sa min barnmorska till mig när jag har väntat och det har funkat jättebra. Förresten så är det ett jätte bra sätt att träna på fram till förlossningen. Ingen påfrestning på kroppen (lederna) samtidigt kan du få upp flåset lite + att du får "kämpa" lite med magmusklerna i magen, men inte för mycket. Tänk även på att dricka mycket och kanske även äta en frukt i bastun, för du gör av med mer än du tror under ett "lugnt" pass i bassängen. Kramiz

2009-09-02 @ 20:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0