Fredag, Lördag, Söndag och lite Måndag.

I fredags bestämde vi oss för att ta över mammas och pappas hus i Ramnäs över helgen medans dom ändå var på Kopparbergsmarknaden. Jag var superhungrig innan vi hade kommit iväg och det blev Pizza från Sura när vi väl kom fram. Jag tog en med Tomatsås, ost, fläskfilé och oxfilé med dubbel botten :P HUR GOTT SOM HELST! Av någon anledning har pizza aldrig smakat så bra som det gjorde då. Sen kollade vi på vad tv:n kunde erbjuda på deras 2 kanaler som fungerar och spelade monopol till sent på natten :P Jätte skoj!

I Lördags sov vi ut till halv tolv och blev ganska snabbt rastlösa efter frukosten, så vi åkte också till Kopparbergsmarknaden, trotts ett smått avsaknande av pengar. Men tack vare mamma löste det ju sig som vanligt och jag lyckades "fynda" en handväska för 100 kr, 2 par grytvantar för 20 kr, 2 afrikanska masker att hänga på väggen för 300 kr samt en munk doppad i choklad för 12 kr :) En mycket trevlig eftermiddag och kväll där borta i Kopparberg. Det var faktiskt första gången jag var där.
När vi kom hem runt klockan 21 ställde jag mig och stekte pannkakor. Sedan blev det två eller tre parti Monopol, lite film på Tv och Bastu/dusch. Jag var lagom mör i kroppen när det var läggdags runt 05 på söndagsmorgonen. Tiden bara flyger iväg på helgerna och man glömmer att gå och lägga sig :P
Jag trodde verkligen att vi skulle behöva åka till förlossningen under natten, för jag hade sån värk i svanken, magen och bäckenet. Men det visade sig vara falskt alarm och berodde antagligen på den långa promenadrundan på marknaden samt bastu på kvällen, och inte mycket vila emellanåt på dagen.

Idag, Söndag, vaknade vi runt 11. Alltså efter ca 5 timmars sömn. Kände mig ganska pigg ändå. Vi åkte hem till Sirpa för att kolla läget och där bjöds vi på fika och massa småsnack. Efter det åkte vi tillbaka till Ramnäs där Zsolt började tvätta och putsa bilen, vilket han verkar vilja göra varje helg :P

Just nu sitter jag vid datorn och låter kvällsmaten lägga sig. Vi blir nog kvar här en natt till, för jag ska följa med mamma ut på äventyr imorgon.
Saknar mina katter dock, dom har varit ensamma i två nätter nu :/ och tre ska det bli. Men dom ska veta att jag tänker på dom och saknar dom jätte mycket. Imorgon ses vi, kissemissar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0