Födelsedagskalas, monopol, syskonbarn, brorsan, köttfärssås.

Zsolt hade kalas här hemma i lördags, det var roligt att ha en massa folk här och se att man faktiskt får plats :P
Det var Zsolts föräldrar och syskon, mina föräldrar, familjen Lindvall, två av Zsolts kompisar och Zsolts kusin.
Det blir 15 pers med oss själva inräknat, hur vi lyckades hitta sittplats åt alla är ett mysterium!
Micke och Pontus stannade till fem på morgonen och spelade monopol, efter det ville Zsolt åka till Ramnäs så att vi skulle vakna upp där på söndagen. Så då åkte vi, somnade runt sex på morgonen och gick sen upp klockan tolv igen.
Sen sov vi över en natt till eftersom jag kunde stanna kvar hos mamma och umgås med henne lite. Dessutom visste jag att Satu skulle hälsa på med alla sina barn. När jag ser Satus äldsta son har jag svårt att tänka mig hur fort tiden har gått! Det känns som igår Satu ringde mig och sa att jag skulle bli moster för första gången, det va liksom 6 år sen! Undrar om tiden gått lika fort för henne som det gjort för mig :S Men jag tror faktiskt att det är så, att när man skaffar barn så flyger tiden iväg och innan man hinner tänka så ska barnen börja skolan. Sen flyttar dom hemifrån, och sen skaffar dom egna barn!

Igår fick jag som sagt träffa Satu och hennes barn. Men sen kom Unto och Helena också, vilken bonus!
Unto skrattade åt min mage när han såg den, och sa - "Har du inte varit och tömt den än?"
Det va nåt nytt :P

Idag har jag all disk framför mig, eftersom vi inte varit hemma på hela helgen efter kalaset. Men det är bara lite glas och små tallrikar så det går fort :P Zsolt ringde och undrade vad det blir för mat idag... Jag har ingen större matlust för nånting men det får bli spagetti och köttfärssås, det går fort att laga.

♥ Födelsedagsbarnet 22 år ♥            ♥ Jag och Robin ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0