Söndag + Dagen D

Igår lyckades jag få på mig några kläder till slut. Det fick bli min rosa Velourtröja och svarta legggins, det som gjorde biffen var att jag fixade håret "lite extra" och tog lite extra lång tid på mig med sminkningen. Det var mitt "helg-fint" det!
Det kom över massa grabbar från Zsolt bekantskapskrets, några drack, andra körde bil. Vi tittade på fotbollen men snackade bort det mesta. Sen spelade vi Beijing 2008 på x-box, ett spel fyllt med olympiska grenar som man ska klara av med en x-box dosa! Det är lagom svårt som det låter :P
Grabbarna stack hem vid fyra, så vi somnade ca 04.30.

Sitter i Ramnäs för tillfället, vilket har börjat bli som en vana på söndagar :P
Tog nyss en varm dusch och ska snart kliva upp till övervåningen för att sova.
Zsolt påminde mig om att det är Dagen D nu, klockan är ju efter 24!
Magen känns faktiskt lite konstig, ovanligt lågt hängande och känns lite hård, trots att jag inte gjort så mycket idag :S
Idag har vi iofs vaknat, åkt till Ramnäs, ätit Pizza, åkt tillbaka till västerås, köpt tapet till mammas och pappas sovrum, åkt tillbaka till Ramnäs, träffat Sirpa och Christer med familj, ätit kvällsmat, kollat på en skräckfilm och sen som sagt duschat :)

Imorgon väntar en dag i ensamhet här i Ramnäs, utan bil att kunna ta mig till Förlossningen om det skulle behövas :P Men Christer lovade att han finns endast ett samtal och fem minuter bort, så det är ju bra iaf. Zsolt jobbar ju i Västerås, så han får möta upp mig på lasarettet om det blir så.
Jag, som många andra i min situation, går ju bara och väntar på att nåt ska hända. Att man kanske känner en "propp" eller "plopp" i magen, eller en blöt sensation så att man tror att man kissat på sig, eller börjar känna smärta vid aktuella ställen som sedan inte bara försvinner utan återkommer med samma kraft...
Jag baaaara väntar.
Men nu hoppas jag att det dröjer liiite till så att vi hinner storhandla tillsammans den 15:e när Zsolt får lön :) Så slipper man ta tag i det samtidigt som man har en helt färsk nyfödd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0