Söndag artonde oktober

Inatt klockan 01:11 är det exakt en vecka sen vattnet gick :) Tiden har gått så himla fort!
Själva förlossningen känns som om den va igår, rent psykiskt. Men känns som flera veckor sen, fysiskt.
Jag har bara lite besvär med någon muskel eller nerv i magen som hamnar i klämm när jag böjer mig eller reser mig, alltså när jag spänner magmusklerna. Livmodern läker ganska bra tror jag, men känner en del mensvärk på mornarna och nätterna innan jag ska sova. Men i övrigt känner jag mig pigg. Man får en ganska rejäl adrenalin kick av att få barn, som förhoppningsvis håller i sig ett bra tag ;)

Idag har vi mysat i sängen till en början. Mamma och Pappa kom förbi med lite presenter från både dom och Sirpa, Tack så hemskt mycket! :D
Sen tog vi vår första promenad utomhus. Det blev en sväng på 40 min till Ica Viksäng och tillbaka.
Sen har jag tvättat lite tvätt och skött om lillan.
Till kvällen så har hon fått bada för första gången hemma :) Hon tyckte det va jätte skönt, och blev inte ens kinkig! Tyvärr började hennes navel blöda lite ovanligt mycket. Ringde till avd 87 och bad om råd. Jag skulle ta en compress eller papper och trycka på det tills det slutade blöta. Jag tror nog att navel stumpen ramlar av vilken dag som helst nu.

(klicka för förstoring)

♥ Jag och min lilla Älskling ♥


♥ Min lilla Älskling och min stora Älskling på promenad ♥


♥ Njuter av badet och tittar på pappa med stora ögon ♥ 


♥ Hihi, så fluffigt hår man får efter badet! ♥


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

ja hon ser ju helt nöjd ut. Ler lite snett och sött på alla bilderna. Va kul med en JÄNTA i släkten. Ser fram emot att få komma och hälsa på, men det får dröja lite. Är inte riktigt klar med pressenten till MOA som "gudmor" håller på att fixar och donar med på mina lediga stunder... Få nöja mig med att se på bilderna här så länge.

2009-10-19 @ 00:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0