Bajs inlägg

Inatt åkte vi in till barnakuten... Moa hade inte bajsat ordentligt på flera flera dagar och hon blev helt otröstlig så fort hon försökte bajsa. Men hennes tappra försök ledde ingenvart! Så vi tog det säkra före det osäkra och åkte till barnakuten och där kunde dom ju konstatera att hon va helt förstoppad. Dom fick inte ens in termometern i rumpan på henne, stackarn!
Men dom sprutade in ett slemliknande sekret och vips så började det komma bajs.
Vi fick också med oss en vätska som heter Laktulos, och det ska hon få 3ml av varje dag för att hon inte ska bli förstoppad igen :) Skönt att få det löst! (haha, löst)
Som ni märker är jag ganska trött, vi kom hem från akuten vid fyra, och sen va det bara raka väge till sängen, för barnmorskan kom på hembesök idag klockan 10.

Hembesöket va väldigt trevligt :) Hon hade bara massa bra att säga om alla papper dom skickat om vår vistelse på BB. Moa har fått alla 10:poängare på alla tester dom gjort. T.om. ett test som handlar om färgen några minuter efter förlossningen. Många bebisar brukar vara lila eller röda eller blå, men hon va helt vanlig hudfärg på en gång :D så hon fick full pott där också vilket inte många bebisar brukar få. *Stolt mamma*

Nu ska jag ta en snabbis till Apoteket för att köpa Laktulos till min lilla Älskling.
Min stora Älskling ligger och spelar Need for Speed på x-box, han är också trött idag så skönt för honom att koppla av lite.

Jag har fortfarande lite svårt att fatta att jag är mamma till en liten dotter.
♥ It´s a dream come true! ♥


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Kul att det ordnade sig för lilla moa med bajseriet. Du ser ju helt strålande ut bara en vecka efter förlossningen. En annan såg inte så fräsh ut. Blev lite tårögd när jag fick se den nya bilden den är sååååååååå fin. SOV GOTT NU LILLA SYSTER MED FAMILJ!!!!!! KRAM STORA SYSTER MED FAMILJ

2009-10-20 @ 22:11:13
Postat av: Syster-Yster

Kul att det ordnade sig för lilla moa med bajseriet. Du ser ju helt strålande ut bara en vecka efter förlossningen. En annan såg inte så fräsh ut. Blev lite tårögd när jag fick se den nya bilden den är sååååååååå fin. SOV GOTT NU LILLA SYSTER MED FAMILJ!!!!!! KRAM STORA SYSTER MED FAMILJ

2009-10-20 @ 22:11:55
Postat av: Sabina

Jättestort grattis till er båda!

Vilken fin bild. Lycka till med allt!

2009-10-22 @ 23:50:33
URL: http://lundinsabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0