Amma, magiskt, första kortet!

Jag har bestämt att försöka amma :)
Jag tog ju tablett på BB direkt efter förlossningen som skulle stoppa mjölkproduktionen, och det gjorde det också.
Men när vi varit hemma i någon dag så började jag själv känna att jag ångrade mig och kände mig väldigt ledsen över det, och speciellt när det blev problem med hennes mage! Och vips så började mina bröst att växa, och nu är dom fyllda med mjölk. Det sitter mycket psykiskt om brösten producerar eller inte. Man måste vilja amma, annars blir det svårt. För mig låter det som ren magi! :D
Moa har lite problem med att förstå att hon måste suga ganska hårt för att det ska komma nåt, hon är ju van vid flaskan som det nästan rinner ur.
Sirpa ska komma förbi med en bröstpump, så att jag kan sätta igång på riktigt. Känns ju redan som om brösten ska sprängas!

Fick ett jätte fint kuvert i brevinkastet idag, det va förstås från Syster-Yster! :D Det är faktiskt det allra första grattis kortet vi fått, kändes jätte kul att öppna det och inse att vi faktiskt har fått en bebis, en liten flicka! 

♥ Tack familjen Larsson! ♥

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Va med hår moa har. Mamma sa att hon hade hår och mörkt. Hon liknar faktiskt dig lite när du var nyfödd. Kul att du tänkt om med amningen, hon kommer nog på till sist hur hon ska göra. kramkramkram

2009-10-21 @ 21:23:36
Postat av: Nathalie-Ungmamma till Athida

Skönt att höra att de runnit till nu. Du ska se att de är lättare att amma sen när mjölken reglerat sig till just Moas behov.

2009-10-22 @ 07:15:29
URL: http://nathalief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0