Lite fantasi och funderingar

Idag ska jag gå på stan med svärmor. Vi ska kolla på lite grejer till Moa och så tänkte jag passa på att köpa julklappar :)
Ska bli skönt att komma ut lite, men saknar Moa redan :(
Nu har jag betalat räkningar och ser vad jag har för budget, inte världens bästa, men det får duga.

Tänk att handla julklappar helt UTAN budget... alltså HELT UTAN BUDGET! men att man bara får köpa EN grej till varje person. Undrar vad man skulle köpa då :P
Till mamma skulle jag nog köpa en ny husbil, och till pappa skulle jag köpa ett helt nytt hus :D Dom delar ju på allt så båda får njuta av varandas saker.
Till min syster Sirpa skulle jag nog köpa en splitter ny husvagn, dom gillar ju att åka ut och campa lite då och då, men den husvagn dom har är inte så ny.
Till syster Satu skulle jag inte köpa husvagn, för den dom har är redan skapligt ny. Utan jag skulle köpa ett nytt hus, dom har ju tre grabbar och det skulle nog sitta fint med lite mer utrymme. Och då menar jag ju att dom bor kvar på samma plats, bara att man river huset som står där nu, och smackar upp ett nytt STORT monster till hus :P Nästan som ett mansion.
Till min bror Unto skulle jag köpa en ny bil. Vilken sort vet jag inte. Men något maffigt iaf, som han kan skryta med, och som är miljövänlig förstås. För hans lilla Audi A3 har han tröttnat på tydligen, den har massa småfel som behövs fixas regelbundet.
Till Zsolt skulle jag nog köpa en bil också, för det är vad han sagt att han vill ha... en Nissan skyline eller liknande. Eller en lyxyacht (stor båt), men det vore lite bortkastat med pengar eftersom han inte har någon sjövana. Men om en styrman ingår i priset så :P

Egentligen så är det inte alls viktigt VAD man ger någon i julklapp tycker jag. Visst det vore roligt att ge eller få något riktigt stort, men det är fortfarande som vilken julklapp som helst. Man öppnar paketet och ser vad man får, man blir glad och tacksam i ett helt år, men sen vill man ha mer nästa år. Om jag skulle vinna på LOTTO (vilket är helt omöjligt eftersom jag aldrig spelar) och köpa alla dessa dyra prylar till mina nära och kära så skulle det ju bli så att man nästa jul och julen efter det, skulle ursäkta sig själv "Ja den är ju inte lika märkvärdig som förra årets julklapp, men varsågod iaf." Och mottagaren skulle väl skratta och innerst inne hålla med.


Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jo där satte du huvet på spiken. Precis vad jag går och drömmer om. Ett nytt hus på befintliga stället. För vackrare utsikt kan man ju inte ha.... Jag brukar köper en liten lott då och då och hoppas att vinna storkovan för huset är det första, jag skulle ändra på. Nu sover Jonte och jag i källaren medan grabbarna fått ett eget rum på markplan. Vi "sover" ju bara, som vi brukar säga ;-) till äldsta killen som frågar varför vi sover nere.... Näst efter det skulle det faktiskt bli en nyare husvagn oxå...

kramiz

2009-12-03 @ 21:49:08
Postat av: bigi

Jo och varje år försöker man överträffa klappen från året innan men man lyckas dessvärre oftast inte. =/

2009-12-04 @ 14:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0