En fråga:

Hur lång tid tar det för det jag äter, att ta sig ut i bröstmjölken?
Tacksam för svar
.

Idag skulle vi åka till Ramnäs, men ingen verkade vara hemma när jag ringde och jag hittade ändå inga kläder att ta på mig så det blev inget. 
Jag MÅSTE handla kläder, mest nederdelar. Jeans, kjolar och andra byxor. Jag kommer att handla i Dcember när jag fyller år, men det är ju såååå lång tid kvar :( 
Men jag hade nog bara "en sån dag", som min käre sambo snält påpekade. Så imorgon hittar jag säkert något att ta på mig :P

Zsolt är förresten iväg och tränar med Micke nu, och jag väntar på att Moa ska vakna och vilja äta.
Vi var på BVC med henne igår. Nu väger hon 3780 gram och är 53,5 cm lång :D
Hon äter större och större portioner nu och mina bröst har svårt att hålla takten med hennes aptit. Så hon får i stort sett ligga vid mitt bröst hela tiden för att kunna bli riktigt mätt. Men till slut måste hon iaf få ersättning för att kunna bli tillräckligt mätt för att somna. Idag var det så iaf, får hoppas att det bara är så idag :/ Vill ju kunna mätta mitt eget barn, annars blir man ju lite frustrerad och det sätter sig i huvudet på en gång.
Kan va lite därför jag tappade lusten för att göra nåt idag.

Kommentarer
Postat av: Nathalie-Ungmamma till Athida

Hur menar du med vad du äter? Är de något speciellt du ska äta som du oroar dig för?



Kan vara så att hon har enormt sugbehov med, vilket Athida har och speciellt som liten. Tar hon napp?

2009-11-04 @ 09:46:53
URL: http://nathalief.blogg.se/
Postat av: Nathalie-Ungmamma till Athida

choklad och sånt behöver du inte oroa dig för. för om du smakar på brlstmjölken märker du hur söt den är, nästan som sockerdricka, plus att den är kladdig.



Julmust kan du dricka, men tänk på att just kolsyran kan gå över på magen på henne. Athida var super känslig, så jag kunde varken med kolsyra, mjölkprodukter, lök, paprika, bönor, linser osv.



Just mjölkprodukter är ganska vanligt spciellt om barnen är känsliga i magen.

2009-11-04 @ 15:28:25
URL: http://nathalief.blogg.se/
Postat av: Lynn

jag hade samma problem med att mjölken inte räckte jag gick till apoteket och köpte mig en bröstpump. Efter en vecka med pumpande i tid och otid så räckte mjölken. Amma först och sedan ta pumpen så du ser till att det blir helt tömt. Ett litet tips bara lycka till!

2009-11-08 @ 08:27:48
URL: http://novembersaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0