Moa 1 månad!

Moa blev 1 månad i Torsdags, men jag väntade med att uppdatera tills vi varit hos läkaren och fått de nya siffrorna.
När hon föddes var hon 3430g, var 50cm lång, och en huvudomfång på 35,5cm.
Idag vägde hon 4174g, var 55,7cm lång och ett huvudomfång på 38cm!
Hon har iaf växt en del och enligt "kurvan" så ligger vikten precis på normal medan huvud och längd ligger lite högre :)

Hon tittar väldigt mycket omkring sig när hon är vaken, och nöjer sig sällan att ligga själv. Hon vill allra helst sitta i vårat knä, babysittern kan funka ibland också.
Hon lyfter huvudet jätte högt och länge när hon ligger på mage, och hon kan själv stödja huvudet väldigt bra när hon sitter.
Hon kan le lite när man pratar med henne och när hon sover kan hon skratta litegranna, man undrar ju vad hon drömmer!
Hon har rejäla lungor och kan skrika ganska högt när man inte hinner plocka fram maten tillräkligt fort, eller om vi är för sega på att plocka upp henne när hon vaknat. Hon har alltså redan börjat visa att det är hennes vilja som ska fram först och att det är hon som styr... än så länge får det ju vara så ;)

Hon äter ersättning på natten, en gång kl:03 och en gång klockan 07 på morgonen. Då har jag ammat sista gången ca 01, eller gett henne det jag pumpat ut på morgonen.
Vi gör såhär för att själva få sova lite extra, iaf jag. Att gå upp på natten varje eller varannan timme skulle verkligen inte gagna någon. För utan sömn är jag ingen vidare bra människa, och inte heller en bra mamma.
Sen ammar jag henne från ca 10-01 på dygnen :) Det fungerar bra, och vissa dagar vill hon ha mat verje timme och ibland kan hon vänta tre timmar på nästa måltid. För ibland ligger hon och snuttar i 10 minuter och ibland i 30 min. Hon väljer själv som sagt.


♥ Hon har på sig en pyjamas som Farmor köpte när vi var i Serbien ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0