Svininfluensa

Min systers son Daniel har fått svininfluensan :(:(:(:(
Han har haft jätte hög feber mm, som vägrar att ge sig med alvedon. Så läkaren sa att allt tyder på att det är svininfluensan. Men man kunde tydligen inte göra ordentliga prover bara för att han vaccinerat sig :/ låter knäppt. Men det tar ju två veckor innan den ger något skydd, så han hann bli smittad under den tiden :(
Vi var och hälsade på där i tisdags, och på natten mellan tisdag och onsdag så bröt det ut på Daniel.
Han satt i mitt knä och nös och hostade en del under kvällen, känns inte så jävla bra, jag eller Zsolt har ju inte vaccinerat oss. Och Moa är ju för liten än så länge. Så nu är det bara att vänta och se om vi också blir smittade.
Och Sirpas lilla Robin :( vågar inte tänka på hur det skulle bli om han fick det av sin storebror.
Daniel hade tydligen några barn på dagis i surahammar som hade äldre syskon som hade svininfluensan.  
Och det nämnde dom inte något om innan vi kom dit, men dom tänkte nog precis som jag att "det drabbar ju inte oss".
Men jag håller tummarna, för alla omkring oss, speciellt Moa och Robin! Jag är faktiskt ganska rädd för det där, trodde inte det först. Men nu när svininfluensan står och knackar på dörren så är man ju rädd om livet.

Idag har vi bara varit hemma i Ramnäs, gick upp klockan 12, men jag vaknade runt 9:30 när Moa ville äta. Hon är fortfarande vaken om nätterna, stackars Zsolt :P
Men hon somnade runt 04:30, så hon sov 5 timmar i streck ;) en bra början iaf. Hoppas hon blir som Robin sen, att hon sover 8 timmar :) Vi får se, men alla bebisar är ju olika.
Tur är väl det. 
Och ingen är så söt som våran *ler*

              
♥ Kämpar med huvudet ♥    ♥ Myser på pappas mage ♥

Kommentarer
Postat av: bigi

oh va hon är fin :')

2009-12-04 @ 14:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0