Moa 2 månader!

Hurra hurra för Moa idag! :D
Min lilla, stora tjej blir 2 månader idag. Jag har frågat henne hur det känns, men jag får bra lite dreggel och små viskningar som svar. Hur ska man tolka det? :P Hon utvecklas ju iaf, det är ju ett bra svar! :)

Jag gissar på att hon väger runt 4700gram och har kanske blivit 57,5 cm lång.
Vi har kontroll på måndag så vi får se om jag har rätt.
Jag har även efterkontroll hos barnmorskan och vi ska gå igenom min journal från BB :) Spännande!
Efter det tänkte jag publicera en full förlossningsberättelse från början till slut, med alla smaskiga detaljer :P

Hon vill helst inte ta bröstet och det förstår jag för det kommer inte så mycket mjölk som förut. Jag har därför funderat på att sluta amma. Vill ju inte behöva ha henne skrikandes vid bröstet och liksom trycka henne mot mig varje gång hon ska äta, känns verkligen hemskt för både mig och henne kan jag tro. Jag pumpar ut det som kommer, så får hon äta det, men mestadels blir det ju ersättning som gäller och givetvis då Laktulos så att hon kan bajsa ordentligt då och då. Men ska prova den laktosfria mjölken som finns på apoteket, den ska väl vara skonsammare mot magen.

Nu ligger Moa bredvid mig i soffan och Zsolt sitter och spelar x-box.
Jag funderar på att laga mat, men vet inte riktigt vad.
Kanske spagetti med köttfärssås...?

♥ Ser tuff ut i svart, slimmad body ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0