Idol 2009 Budget??

Jag undrar nu efter att ha sett gårdagens final, om Idol 2009 har hållit en jävligt sträng budget??
Här är mina funderingar:

Kulisserna såg ut som på  the 90`s och jag tyckte det var FÖR dåligt att man faktiskt fick se dom fula plaströren som sprutar ut all rök på scenen. Dom låg liksom halvt utdragna på scenen, som om vaktmästaren på vilken skola som helst skulle lägga ut rökmaskinen på disco i 6:an. Dom kunde ju ha gömt undan dom i golvet eller nåt, så hade det blivit lite mer "hög-klass-känsla", det va ju ändå FINAL!

Och vad vinner vinnaren då? Jo, att få spela in 2 album... grattis.
Jag var ju i Serbien i somras, och såg då deras final i Idol. Visserligen tävlar de ju i vem som låter mest som en kalkon när dom sjunger, men dom tävlar ju om riktiga priser åtminstonde! Om jag minns rätt så fick vinnaren en lägenhet i huvudstaden Belgrad, en splitterny bil, en resa till ett tropiskt paradis OCH ett skivkontrakt!! DET kallar jag ett pris att vinna!

Och sist, och faktiskt minst, Laila Bagges klänning!
Nog för att det är inne med små och sexiga kläder... men hennes chockrosa tygstycke såg mer ut att passa in på en strand eller på nån av deltagarna i Paradise Hotel, inte inomhus i globen... i December!
Jag börjar seriöst tröttna på den där Laila, jag hade inte ens hört talas om henne innan hon tog plats i Idol-juryn. Och vips så har man få sett hennes trosor/rumpa 3 gånger i tv, och stört sig på hennes alldeles för små och KORTA klädesplagg, hon är ju faktiskt inte 18 längre!



En sista liten kommentar om gårdagens final går till Eriks flickvän. Jätte gulligt att gå upp på scenen och kramas med sin pojkvän, antar att dom inte sett varandra så ofta den senaste tiden... men att sen stå och ta upp plats framför kameran och dansa viftandes med armarna över Eriks ansikte, och bara sno hans big moment i tv!? Jag menar lägg av... det va pinsamt och tragiskt att se, men samtidigt lite roligt ^^ Thihi. 
 
Vad jag tycker om själva utfallet av finalen är:
Tur att Erik vann... för då kommer Calle att höras mer i framtiden! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0