Besök, förkyld, ingen mjölk

Igår var Zsolts kusin Brigitta och hälsade på Moa för första gången :) Jätte snällt att komma förbi så sent och efter jobbet å allt! Moa fick en lila, jätte rolig råtta som hon skrattade åt innan vi skulle lägga henne till sömns igår natt. JAG fick dessutom ett badkit (jag fyller faktsikt 20 den 28:e) med scrub och lotion mm, som jag passade på att använda igår kväll. Det va första gången jag tog ett bad efter förlossningen, såå avslappnande och skönt. Lade även på en svart lermask som gjorde min hud jätte mjuk och smidig. 

♥ Brigitta och Moa verkade komma bra överrens ♥


Micke var också här igår, och vi åt pannkakor och fikade.

Zsolt har ju varit förkyld i några dagar, och nu är jag också det :( Har dock inte lika ont i halsen som han har, men min näsa är däremot as jobbig att leva med! Jag nyser hela tiden och det rinner och svider om vartannat.

Det börjar även krångla med mjölken igen, det kommer liksom ingenting. Hon suger och suger med det verkar inte komma tillräckligt för att hon ska bli nöjd. Vill ju inte att hon ska ligga vid bröstet och gråta sig hes, så efter att jag försökt i 20 min så måste vi ge ersättning :( Som om inte det skulle vara hemskt nog så öppnar Zsolt munnen och säger irriterat något i stil med "du vill bara ge ersättning, ge ersättning, ge ersättning, varför ger du upp så lätt?! du vet ju att hon blir hård i magen av ersättning!"
Jo tack, jag vet det. Men ska hon behöva ligga vid bröstet och gapskrika för att det inte kommer nå mjölk, hon blir ju inte mätt av några få droppar! Kan inte rå för att det inte kommer nåt :( Känns bara så himla hårt att allt är mitt fel... men kan det bero på förkylning eller virus i kroppen? Eller har min kropp helt enkelt bara sagt ifrån p.g.a. att hon ligger och skriker när hon ska ammas? Så, allt är inte precis tipp-topp just nu.

♥ Moa med sin far (igen) ♥
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie-Mamma till Athida

vet inte om de funkar på alla. men jag märkte på mig att när jag åt regelbundet, drack mycket vatten, och åt mycket sött, som godis och sen sov någorlunda bra så ökade min produktion som bara den. sen pumpade jag mellan hennes mål. sen var jag en arlako :D

2009-12-09 @ 20:17:26
URL: http://nathalief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0