Vilken helg!

I lördags var det kalas hos min systerson Daniel, han hade fyllt 3 år i tisdags. Vi åt tårta, kakor, bakelser och varmkorv :) Han fick tofflor och en slemmig leksaks groda, som va lite väl läskig att han knappt vågade ta i den,  från mig och Zsolt.
Jag fick chans att träffa Satu med familj också, det är alltid kul, synd bara att det sker så sällan. Jerry, Satus yngsta, fyller år på lördag så vi ska dit på söndag och äta mer kakor och tårta kan jag tro.

Sedan efter kalaset i lördags så hade jag bokat tvättid, och mamma skulle hjälpa mig att tvätta varenda kädesplagg ur garderoben. Orsaken var att vi misstänkte att jag fått in nå ohyra, mal eller liknande, som äter upp mina kläder. För jag har upptäkt en massa hål på vissa kläder, som det bara va att slänga :( Så vi tvättade runt 10 maskiner tvätt :/ och sanerade garderoben med ättika och kemikalier. Så idag ska mamma komma förbi och hjälpa mig att lägga in allt igen, det är både hyllor och galgar så det känns som ett evighetsjobb!

I söndags hände inte så mycket, va bara hemma och tog det lugnt, för jag fick sånna känningar i magen efter allt slit med tvätten i lördags. Känner mig fortfarande lite mörbultad i magen faktiskt. Har ingen större ork till något heller, det är ju så tråkigt väder! :( Sommaren är slut nu iaf, det märks. Och fy fan va kort den va! Tycker det är så himla synd att svenska sommaren och vintern är så kort numera. Vi har mest höst känns det som, allt är grått och blåsigt. För vintern är ju inte som den va förr heller, nu är det ju inte ens säkert att det finns snö till julafton eller nyår. Det suger, jag älsar vintern mer än någon annan årstid, men då ska det ju vara en riktig VINTER också! Inte bara slask och rusk! Tur att vi ska till Sälen över jul, där finns det iaf lite snö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0