Vecka 33 + 1 dag

Jag kan inte andas! Moa tar så mycket plats i min mage och trycker ihop mina inälvor med mina lungor, så det känns ibland som att andas genom ett sugrör när jag sitter eller ligger ner. Som om det inte vore nog så har jag foglossning idag och det känns som om ryggen ska gå av när jag står eller går. Så vad ska jag göra om jag inte kan sitta, ligga, stå eller gå??
Jag var hos barnmorskan igår, och mitt järnvärde ligger nere på 100! Jag MÅSTE komma upp i 125 innan förlossningen... så jag fick tips om ett flytande preparat, Blutsaft, som tydligen skulle ge snabb effekt. Tyckte väl att jag hade det lite kämpigt när jag bakade, diskade och dammsög, blev liksom helt slut gansla fort. Så nu ska jag iaf ta en järntablett varje morgon och en shot på 20 ml av Blutsaften varje kväll. Den smakar förresten SKIT!! Bara för att fösöka luras så luktar den som fruktjuice och ganska gott, men den smakar typ frukt blandat med grönskaer och fiskleverolja eller nåt annat riktigt äckligt :S Och smaken försvinner inte efter att man dricker massa vatten och borstar tänderna heller!
Har gått upp 1½ kilo till... vill inte gå upp mer nu! Måste nog sluta äta choklad varje dag.
 
Imorgon är Happy day för mina första pengar från Försäkringskassan kommer :) Inte speciellt mycket, men lite är bättre än inget.  
Zsolt har något hemligt för sig imorgon efter jobbet som jag inte får veta vad det är... Hum... nyfiken blir man ju, men det är säkert som han säger att det inte är något speciellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0