Vecka 32!

Just nu sitter jag och samlar krafter till att diska och dammsuga. Vaknade halv tio idag, och har ätit frukost, klätt på mig, sminkat mig och fixat håret. Sen tog mina krafter slut! Magen blir allt mer påtaglig för krafterna och man måste ta fler små pauser varje dag.
För tillfället sparkar det som tusan i min mage! Det känns ibland som om revbenen ska sparkas upp i hakan på mig. Barnet blir allt starkare och större.
- I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm. Källa: www.growingpeople.se

Har fått lite mer synligare "strechmarks" på magen, precis bredvid naveln, men fortfarade inte så hemskt mycket som jag var rädd att få. Jag tror att det mesta kommer dra ihop sig och försvinna sen när Moa är ute :)
Det känns dock lite jobbigt att ligga på sidan, för då känns det som att det drar lite i huden över höftbenen p.g.a. magen som drar åt sidan :S
Bara 8 veckor kvar till full tid och vi har fortfarande massor att handla, funderar bara över hur pengarna ska räcka till :S
Vi behöver:
Skötbord, Badbalja, Blöjor, Nappflaska för nyfödda, Mjölkersättning, Persienner till sovrummet, Matstol, och skulle vilja ha ett babygym till framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0