Vecka 31!

Hurra hurra för Moa idag :) 31 veckor har hon hittills levt i min mage. Hon blir större och större, mitt symfys-fundus mått ligger nu på 29 cm. Alltså en ökning på 4 cm på 4 veckor.
Jag har hittills gått upp 8 kilo på 31 veckor, det är helt ok, men vill helst inte gå upp mer än 4 kilo till! Så jag får sluta tänka på Marabou-choklad och baka sockerkaka klockan nio på kvällen (vilket jag gjorde igår).
Moas hjärta tickar på som vanligt, låg på 140 idag, så hon låg nog och vilade lite.
Mitt järn-värde ligger aldeles för lågt. Tidigare låg det på 118, nu låg det på 111 så jag måste öka min dos av järntabletter från varannan dag till varje dag. Värdet ska ligga på minst 124 när det är dags för förlossning, annars kan det bli problem eftersom man blöder en hel del.

För övrigt så har jag haft lite förvärkar, det liksom trycker neråt mot slidan och värker lite i rygg och bäcken. Att hitta en bra sovställning blir ju inte lättare efter varje vecka och varje extrakilo på magen. Just nu så försöker jag vänja mig vid att sova på rygg, men det gååår inte! Jag har aldrig kunnat somna eller sova på rygg, jag blir tokig! Jag vill sova halvt på mage, men det gååår inte det heller! Det blir mest att jag får ligga på sidan med kuddar överallt för att lätta på trycket för mage, rygg och höft. Så det tar ju några timmar innan jag somnar varje natt, och är det någon som väcker mig för tidigt på morgonen så tar det ytterligare några timmar innan jag kan somna om. Ursch fy och blä för sömnproblem!

Klockan 15:15 har vi tid hos familjerätten för att skriva på papper om delad vårdnad, eftersom vi inte är gifta.
Nu ska jag fortsätta Googla på tatueringar, har ännu inte bestämt vad jag ska ha när jag fyller 20. Men jag och Mamsen ska till Västerås Tatuering på fredag och boka tid samt kika lite på bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0