Vecka 30 + 1 dag

Oj vad tiden går fort! :D Bara 10 veckor kvar, helst bara 7 veckor, men det visar sig ;)
Magen växer och nu syns det verkligen att det finns nåt där inne, trots att den växer hela vägen runt, som en riktig "tjejmage". För att inte tala om hur det känns! Hon verkar ha svårt att ligga stilla, det knorrar och darrar till i min mage hela tiden, och det känns bra. Hellre det än att hon inte rör sig alls som hon gjorde för ett tag sen.



Jag provade en klänning idag, som jag köpt för ca två år sen på Öland, och den satt jätte fint med min stora mage :D
Visste väl att jag skulle få användning av den klänningen nån gång!

Det är roligt att Zsolt också lägger lite extra tanke på mig och magen. Han kommer med lite frågor och han kollar i min gravid-bok lite då och då. Han verkar tycka om att smeka min mage också, vilket är jätte mysigt, och titta på den när hon sparkar. Sirpa skvallrade även att Zsolt hade grillat Christer med en massa frågor när dom var ensamma i bilen på väg till Fagersta. Snacka om att jag har väntat på lite intresse från hans sida, trodde aldrig att den skulle dyka upp. Men nu så! :D

I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm. Källa: www.growingpeople.se

Kommentarer
Postat av: Nathalie-Ungmamma till Athida

hon var ca 5 månader när vi satte henne på pottan första gången, och vi håller bara i henne över pottan, har en liten stråle vatten på och sen säger vi kiss kiss.. 8 av 10 ggr kommer de kiss, och då är det positiv förstärkning som gäller.. har ju inte som tanke att hon ska bli blöjfri, utan tanken är att hon ska bli vän med pottan. för många äldre barn avskyr pottan just för att de blir "tvingade".



Kram

2009-08-05 @ 17:04:09
URL: http://nathalief.blogg.se/
Postat av: Syster-Yster

Det där med "tjej-" och "killmage" är bara ett påhitt, enligt mig. För om det skulle va så att din mage kallas för "tjejmage" så skulle egentligen två av mina 3 pojkar ha blivit tjejer istället. Bara en funderare jag hade. Kramiz

2009-08-13 @ 12:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0