Måndag - Bad hairday

Idag vaknade jag  som vanligt av att katterna kraffsar på sovrumsdörren, runt klockan halv nio... men jag klev inte upp förän halv tio :P
Jag känner mig lite stressad över att jag inte gjort några "inför-förlossnings-övningar" :S Så jag tänkte börja med det idag, så kanske man får lite starkare bäcken på 10 veckor.
Jag stör mig något på mitt hår, jag behöver verkligen gå till frisören och klippa topprna, skulle även vilja färga slingor men det är inget att rekommendera när man är gravid, p.g.a. de starka kemikalierna som man andas in. Men Sirpa slingade visserligen sitt hår när hon väntade Daniel, för då visste hon inte bättre... men nu har även hon hållit sig från frestelsen.

Jag hade en skum dröm imorse efter att Zsolt gick till jobbet...
Det var jag, Zsolt, Sirpa, Christer, Satu, Jonte och allas barn som var ute i nån skidanläggning. Det var jätte mycket snö, och vi alla skulle hyra skidor. Vi gick runt i massa gångar under jorden för att ta oss från ett ställe till ett annat. Och så kom vi in i en affär, när jag och Zsolt skulle betala så märkte vi att vi bara hade 6000 kronor kvar, och räkningarna var inte betalade än. Jag satte mig ner för att räkna ut vår budget, och märkte att vi hade över 30 000 kronor i utgifter den månaden! Zsolt fick panik och började fråga massa folk om vi fick låna pengar, men alla sa nej. Till slut sa Sirpa och Christer att vi skulle glömma det för tillfället, för nu ska vi minsan ha roligt och åka skidor!
Vid första backen som jag skulle åka ner för så bröt jag benet. Vi tog oss till sjukhuset där jag fick gipsa och dom sa att det tar 3 månader att läka... Då bröt Zsolt ihop för han insåg att jag då skulle ha en bruten fot när jag ska föda, det var nämligen bara en månad kvar till dess. Dessutom förstod han att han måste sköta barnet under de första två månaderna själv, eftersom jag hade gipsat ben. Sirpa och Satu tröstade honom och fösökte få honom att tänka possitivt.

Skum dröm! Jag längtar visserligen till jul, och massa snö. Och jag tänker mycket på pengar och barnet, så det finns ju anledning till att jag drömmer om just det :P

Kommentarer
Postat av: Syster-Yster

Jodu. Fler såna skumma drömmar blir det. Jag drömde som värst konstigheter bara veckorna innan det var dax. Du får väl komma upp till Bjurs i vinter och uppleva lite snö och härliga backar med bräda eller skidor utför eller på längden. Jag kan ta hand om Moa under tiden, det är jag bra på. Brukar nämligen vara den som stannar med alla småttingar medan alla andra drar upp i backen en solig och härlig vinter dag.

2009-08-03 @ 21:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0