Måndag den tjugofjärde augusti

Helgen gick fort som vanligt. I fredags var jag och Zsolt fyllechaffis till mina föräldrar, dom ville ut och dansa lite i eskilstuna. Sen fick vi hämta upp dom dagen efter hemma hos min moster. Det va trevligt att hälsa på hos dom, det va säkert fem år den sist! Jag träffade också min kusin Sanna och hennes man David. Dom ska ha barn 4 februari om jag minns rätt. Kom att tänka på stackars mormor, hon kommer ha svårt att hålla koll på sina barnbarns barn. Jag och Sirpa får ju snart, inom två månader. Sen ska min kusin Pia få tvillingar i november, sen kommer Sanna att få i februari. Så det blir fyra nya bebisar i släkten på mammas sida.
Jag har redan gjort en liten lista på närmsta släkten, mina mostrar, fastrar, farbröder och morbröder. Samt deras barn och barnbarn. Min mamma har haft 6 syskon, och pappa har 9 syskon. Jag har 38 kusiner utspritt i både Sverige och Finland. Moa kommer att ha 5 kusiner och 39 sysslingar när hon föds. Kul att ha en så stor släkt, men det är synd att man knappt träffas :( Alla har sina egna liv, man har tur om hälften kan komma när man firar bröllop o.s.v.

Nu ska jag ta tag i disken innan Zsolt kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0